You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/10718
Title: 
Avaliação e intervenção da disortografia baseada na semiologia dos erros: revisão da literatura
Other Titles: 
Evaluation and intervention of dysortographia based on error semiology: literature review
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade de Valencia Faculdade de Psicologia
  • Universidade Autônoma de Barcelona
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
  • Universidade Estadual de Campinas (UNICAMP)
ISSN: 
1516-1846
Sponsorship: 
Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)
Abstract: 
  • TEMA: avaliação e intervenção na disortografia. OBJETIVO: descrever e discutir os achados encontrados na literatura sobre a disortografia segundo a sua definição, etiologia, classificação da semiologia dos erros, quadro clínico, avaliação e intervenção. CONCLUSÃO: a avaliação e a intervenção fonoaudiológica com a disortografia devem estar baseadas na classificação semiológica dos erros, pois desta forma, pode-se compreender cada tipo de erro e os fatores cognitivos ou linguísticos implicados. Isso se associa às orientações aos pais e professores de como enfocar o trabalho com a ortografia, seja em casa ou na escola sem gerar angústia e ansiedade na criança.
  • BACKGROUND: evaluation and intervention in dysortographia. PURPOSE: to describe and discuss findings from researches concerning dysortographia according to its definition, etiology, errors semiology classification, clinical findings, evaluation, and intervention. CONCLUSION: speech language evaluation and intervention should be based on error semiology classification because in this way it is possible to understand each type of error and the linguistic and cognitive factors related to them. This is associated with the orientations to parents and teachers on how to work with orthography at home or at the classroom without causing distress and anxiety to the children.
Issue Date: 
1-Jun-2010
Citation: 
Revista CEFAC. CEFAC Saúde e Educação, v. 12, n. 3, p. 499-504, 2010.
Time Duration: 
499-504
Publisher: 
CEFAC Saúde e Educação
Keywords: 
  • Avaliação
  • Reabilitação
  • Escrita Manual
  • Transtornos de Aprendizagem
  • Evaluation
  • Rehabilitation
  • Handwriting
  • Learning Disorders
Source: 
http://dx.doi.org/10.1590/S1516-18462010005000056
URI: 
http://hdl.handle.net/11449/10718
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/10718
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.