You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/107363
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAdrião, Theresa Maria de Freitas-
dc.contributor.authorSilveira, Adriana A. Dragone-
dc.date.accessioned2014-06-24T19:54:05Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:40:39Z-
dc.date.available2014-06-24T19:54:05Z-
dc.date.available2016-10-25T19:40:39Z-
dc.date.issued2004-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/587-
dc.identifier.citationEducação: Teoria e Prática, v. 12, n. 22/23, 2004, p. 43.-
dc.identifier.issn1981-8106-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/107363-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/107363-
dc.description.abstractNeste trabalho, apresentam-se, comparativamente, as performances assumidas pelos municípios paulistas de Leme, Pirassununga, Rio Claro e Limeira, durante os anos de 1996 a 2000, para o cumprimento de suas obrigações constitucionais em relação à oferta da educação básica, tendo em vista as mudanças inauguradas com a introdução do D. As informações analisadas resultaram de dados coletados junto a órgãos da administração pública direta, de pesquisa junto à imprensa escrita local e de entrevistas com representantes do executivo e da comunidade educacional. A seleção dos municípios buscou captar diferenças nas estratégias dos governos municipais em face da indução à municipalização do ensino fundamental verificada com a implantação do FUNDEF no estado de São Paulo, a partir de 1998.pt
dc.description.abstractThis paper presents a comparison of the performances adopted by municipalities in the State of São Paulo: Leme, Pirassununga, Rio Claro and Limeira, during the period between 1996 - 2000, executing the constitutional obligations regarding the supply of the basic education with the changes that began with the introduction of FUNDEF. The information analyzed proceeds from the data collected in organs of the direct public administration, research in the local press and interviews with representative of executive and educational community. The selection of municipalities tried to catch the difference in the strategies of the municipalities’ governments with the induction of the municipalization of primary school promoted with the implantation of FUNDEF in the State of São Paulo from 1998 on.en
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceEducação: Teoria e Prática-
dc.subjectmunicipalizaçãopt
dc.subjectfinanciamento educacionalpt
dc.subjectgestão educacionalpt
dc.titleO Fundef e a Educação Básica em São Paulo: análise de quatro municípiospt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUNESP - Campus de Rio Claro - IB - Departamento de Educação-
dc.description.affiliationUnespUNESP - Campus de Rio Claro - IB - Departamento de Educação-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1981-8106-2004-12-22-43-48.pdf-
dc.relation.ispartofEducação: Teoria e Prática-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.