You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/107454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCamargo, Dair Aily Franco de-
dc.date.accessioned2014-06-24T19:54:09Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:40:48Z-
dc.date.available2014-06-24T19:54:09Z-
dc.date.available2016-10-25T19:40:48Z-
dc.date.issued2003-
dc.identifierhttp://www.periodicos.rc.biblioteca.unesp.br/index.php/educacao/article/view/713-
dc.identifier.citationEducação: Teoria e Prática, v. 11, n. 20/21, 2003, p. 36.-
dc.identifier.issn1981-8106-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/107454-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/107454-
dc.description.abstractCom base na teoria piagetiana, enfocando as relações pensamento e linguagem, esse artigo tenta traçar um paralelo entre Kaspar Hauser – personagem do filme “Jeder für sich und Gott gegen alle” dirigido pelo cineasta alemão W. Herzog – e L. F., garoto cego de nascença, com 10 anos, que cresceu “abandonado”, entregue a seus próprios recursos e que só começou a freqüentar escola aos 8 anos de idade.pt
dc.description.abstractBased on piagetian theory, highlighting the relationship between language and thoughts, this paper intends to points out the common characteristics observed in two persons: Kaspar Hauser (from the movie “Jeder für sich und Gott gegen alle” by W. Herzog) and L. F. who is a 10 years old blind child, which grows practically alone, without any parental care, that started studying at 8 years old.en
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceEducação: Teoria e Prática-
dc.subjectprocessos cognitivospt
dc.subjectpensamento e linguagempt
dc.subjectdeficiência visualpt
dc.titleRelembrando a Estória de Kaspar Hauserpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUNESP - Campus de Rio Claro - IB - Departamento de Educação-
dc.description.affiliationUnespUNESP - Campus de Rio Claro - IB - Departamento de Educação-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1981-8106-2003-11-20-36-40.pdf-
dc.relation.ispartofEducação: Teoria e Prática-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.