You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/108682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorSchlünzen, Elisa Tomoe Moriya [UNESP]-
dc.contributor.authorTerra, Maria Lúcia-
dc.date.accessioned2014-08-13T14:50:51Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:43:07Z-
dc.date.available2014-08-13T14:50:51Z-
dc.date.available2016-10-25T19:43:07Z-
dc.date.issued2014-03-21-
dc.identifier.citationTERRA, Maria Lúcia. A avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectual. 2014. 229 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista, Faculdade de Ciências e Tecnologia, 2014.-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/108682-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/108682-
dc.description.abstractThis Master‘s thesis is bounded to the research‘s line of Educational Practices and Teacher Education, of Post-Graduatied Program in Education, Faculty of Sciences and Technology, UNESP. It has as initial hipothesis the assumption of education systems in general, still have several doubts and insecurities related to the execution of evaluation processes that are able to promote high quality inclusive education for students with intellectual disabilities. The general objective is to analyze the process of learning assessment of students with intellectual disabilities, at regular class and at SRM of AEE, in four municipal schools of São Paulo/Brasil, seeking to identify the implications of this assessment for the development of these students. The theoretical framework consists of the conceptions of formative and mediator assessment, assumptions of culturalhistorical theory and the and principles of special education in the perspective of inclusive education...en
dc.description.abstractEsta dissertação está vinculada à linha de pesquisa Práticas Educativas e Formação de Professores, do Programa de Pós-Graduação em Educação, da Faculdade de Ciências e Tecnologia, UNESP, e tem como hipótese inicial a premissa de que os sistemas de ensino ainda apresentam severas dúvidas e inseguranças relacionadas à efetivação de processos de avaliação capazes de favorecer uma educação inclusiva de qualidade para estudantes com deficiência intelectual. O objetivo geral é analisar o processo de avaliação da aprendizagem escolar do EDI, em classes regulares e em SRM do AEE, de quatro escolas municipais do interior paulista (Brasil), buscando identificar as implicações dessa avaliação para o desenvolvimento dos referidos estudantes. O aporte teórico é constituído pelas concepções de avaliação formativa e mediadora, pressupostos da teoria histórico-cultural e princípios da educação especial, na perspectiva da educação inclusiva. O estudo se caracteriza como uma pesquisa de caráter descritivo-analítico...pt
dc.format.extent229 f. : il.-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.sourceAleph-
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectInclusão em educaçãopt
dc.subjectIncapacidade intelectualpt
dc.subjectAvaliaçãopt
dc.subjectEducationpt
dc.titleA avaliação da aprendizagem escolar de estudantes com deficiência intelectualpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.file000763478.pdf-
dc.identifier.aleph000763478-
dc.identifier.capes33004129044P6-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.