You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109720
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOyama, Andressa Carvalho Silva-
dc.date.accessioned2014-09-30T18:18:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:44:55Z-
dc.date.available2014-09-30T18:18:36Z-
dc.date.available2016-10-25T19:44:55Z-
dc.date.issued2013-06-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1984-63982013000200008-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Linguística Aplicada. Faculdade de Letras - Universidade Federal de Minas Gerais, v. 13, n. 2, p. 517-547, 2013.-
dc.identifier.issn1984-6398-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/109720-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/109720-
dc.description.abstractThis article presents, under the perspective of Complexity Theory, the characteristics of the learning process of Spanish as a foreign language in Teletandem. Data were collected from two pairs of Portuguese-Spanish interagents, who were engaged in a systematic and regular interaction, based on the tandem principles. It was found that the learning experience is developed with the peculiarities that arise from the context, agents, members and their nuances, which revealed the presence of a shallow space between the systems of native and foreign languages.en
dc.description.abstractO artigo apresenta, sob o prisma da Teoria da Complexidade, as características do processo de aprendizagem de espanhol como língua estrangeira em Teletandem. Foram coletados dados de dois pares de interagentes português-espanhol, que travaram uma interação regular e sistemática, baseada nos princípios tandem. Verificou-se que a experiência de aprendizagem se desenvolve com peculiaridades decorrentes do contexto, agentes, elementos e suas nuanças, o que revelou a presença de um espaço raso entre o sistema da língua materna e o da língua estrangeira.pt
dc.format.extent517-547-
dc.language.isoeng-
dc.publisherUniversidade Federal de Minas Gerais, Faculdade de Letras-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectComplexidadept
dc.subjectTeletandempt
dc.subjectinterlínguapt
dc.subjectComplexityen
dc.subjectTeletandemen
dc.subjectinterlanguageen
dc.titleThe interlanguage development in the spanish learning as foreign language in Teletandem under the View of the Complexity Theoryen
dc.title.alternativeO desenvolvimento da interlíngua na aprendizagem de espanhol como língua estrangeira em Teletandem sob a ótica da Teoria da Complexidadept
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.identifier.doi10.1590/S1984-63982013000200008-
dc.identifier.scieloS1984-63982013000200008-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS1984-63982013000200008.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Linguística Aplicada-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.