Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/110240
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Verdu, Ana Claudia Moreira Almeida | - |
dc.contributor.author | Oliveira, France Matos De | - |
dc.date.accessioned | 2014-10-01T13:08:56Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T19:46:08Z | - |
dc.date.available | 2014-10-01T13:08:56Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T19:46:08Z | - |
dc.date.issued | 2014-03-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/0103-166X2014000100003 | - |
dc.identifier.citation | Estudos de Psicologia (Campinas). Programa de pós-gradução em Psicologia, Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 31, n. 1, p. 25-34, 2014. | - |
dc.identifier.issn | 0103-166X | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/110240 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/110240 | - |
dc.description.abstract | The aim of this study was to use systematic teaching in a clinical setting using software to teach reading and writing in one boy with learning difficulties and obtain accurate performance in dictation. In the pre-test, the student showed good performance in matching-to-sample tasks (96% in matching printed words to dictated words; 88% in matching pictures to dictated words), although he obtained a low percentage of correct answers in the dictation of constructed responses (52%) and manuscripts (24%). The teaching strengthened the selection of printed words matched to dictated words and copying words. The student obtained 100% correct answers in the teaching tasks. In post-tests of dictation, he obtained 100% correct answers in constructed response and 96% correct answers in manuscripts. The results indicate that carefully teaching copying may promote accuracy in the performance of responding to minimal units in dictation tasks. | en |
dc.description.abstract | O objetivo deste trabalho foi adotar, em condições clínicas, um ensino sistemático de leitura e escrita oferecido por um software em um adolescente com características de desempenho condizentes com dificuldades de aprendizagem a fim de que ele obtivesse desempenho preciso em ditado. No pré-teste, o aluno mostrou bom desempenho em relações que envolviam a seleção de palavras impressas diante da palavra ditada (96%) e diante da figura (88%), mas registrou baixa porcentagem de acertos em ditado com construção da resposta (52%) e manuscrito (24%). O ensino fortaleceu a seleção de palavra impressa mediante ditado e cópia da palavra impressa. O aluno obteve 100% de acertos no ensino; nos pós-testes de ditado, obteve 100% de acertos com construção da resposta e 96% de acertos em manuscrito. Os resultados indicam que o ensino criterioso da cópia pode favorecer a precisão no desempenho de responder a unidades mínimas em tarefas de ditado. | pt |
dc.format.extent | 25-34 | - |
dc.language.iso | eng | - |
dc.publisher | Programa de pós-gradução em Psicologia, Pontifícia Universidade Católica de Campinas | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | Adolescente | pt |
dc.subject | Aprendizagem da escrita | pt |
dc.subject | Leitura | pt |
dc.subject | Materiais de ensino | pt |
dc.subject | Adolescent | en |
dc.subject | Avoidance learning | en |
dc.subject | Reading | en |
dc.subject | Teaching materials | en |
dc.title | Accuracy in dictation after improvement of reading and copying skills in a student with learning difficulties | en |
dc.title.alternative | Precisão em ditado após fortalecimento de leitura e cópia em um escolar de risco | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Faculdade de Ciências Departamento de Psicologia | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho Faculdade de Ciências Departamento de Psicologia | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/0103-166X2014000100003 | - |
dc.identifier.scielo | S0103-166X2014000100003 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S0103-166X2014000100003.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Estudos de Psicologia (Campinas) | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.