Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/110608
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Horita, Vanderlei Minori [UNESP] | - |
dc.contributor.author | Brisante, Ilca Maria | - |
dc.date.accessioned | 2014-11-10T11:09:53Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T19:46:53Z | - |
dc.date.available | 2014-11-10T11:09:53Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T19:46:53Z | - |
dc.date.issued | 2013-11-08 | - |
dc.identifier.citation | BRISANTE, Ilca Maria. Fractais no ensino médio. 2013. 42 f. Dissertação (mestrado) - Universidade Estadual Paulista Julio de Mesquita Filho, Instituto de Biociências, Letras e Ciências Exatas, 2013. | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/110608 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/110608 | - |
dc.description.abstract | The purpose of this work is to provide some activities to be developed in the classroom with students from basic education, involving geometric fractals. The characterization of these objects is made through two of its main features: self-similarity and its dimension not necessarily entire, which enables the approach to issues such as numerical sequences and notions of limits with high school students. Such activities may also be used as a supplement to lessons of arithmetic and geometric progressions, logarithms and area of equilateral triangles | en |
dc.description.abstract | A proposta deste trabalho é oferecer algumas atividades para desenvolvimento em sala de aula, com alunos de educação básica, envolvendo os fractais geométricos. A caracterização dessas figuras é feita através de duas de suas principais características: a autossemelhança e a dimensão não necessariamente inteira, o que possibilita a abordagem de temas como sequências numéricas e noções de limites com alunos de ensino médio. Tais atividades também podem ser utilizadas como complemento às aulas de progressões aritméticas e geométricas, logaritmos e área de triângulos equiláteros | pt |
dc.format.extent | 42 f. : il. color., tabs. | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.source | Aleph | - |
dc.subject | Matemática (Ensino médio) - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Fractais - Estudo e ensino | pt |
dc.subject | Seqüências (Matemática) | pt |
dc.subject | Fractals | pt |
dc.title | Fractais no ensino médio | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | 000790512.pdf | - |
dc.identifier.aleph | 000790512 | - |
dc.identifier.capes | 31075010001P2 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.