You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111281
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorBarela, Jose Angelo-
dc.date.accessioned2014-12-03T13:07:08Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T19:58:49Z-
dc.date.available2014-12-03T13:07:08Z-
dc.date.available2016-10-25T19:58:49Z-
dc.date.issued2013-01-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S1980-65742013000300003-
dc.identifier.citationMotriz: revista de Educacao Física. Rio Claro: Universidade Estadual Paulista (UNESP), Inst Biociencias, v. 19, n. 3, p. 548-551, 2013.-
dc.identifier.issn1980-6574-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/111281-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/111281-
dc.description.abstractMotor development is influenced by many factors such as practice and appropriate instruction, provided by teachers, even in preschool and elementary school. The goal of this paper was to discuss the misconception that maturation underlies children's motor skill development and to show that physical education, even in early years of our school system, is critical to promote proficiency and enrolment of children's in later motor activities. Motor skill development, as a curricular focus, has been marginalized in many of our physical education proposal and in doing so, we have not promote motor competence in our children who lack proficiency to engage and to participate in later motor activities such as sport-related or recreational.en
dc.description.abstract“Proficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoras.” Desenvolvimento motor é influenciado por muitos fatores tais como prática e instrução apropriada, fornecidas por professores, até mesmo no ensino infantil e fundamental. O objetivo deste artigo foi discutir o entendimento errôneo de que maturação é o processo básico no desenvolvimento de habilidades motoras e mostrar que educação física, mesmo em anos iniciais do sistema escolar, é crucial para promover proficiência e, consequentemente, envolvimento de crianças em atividades motoras futuras. Desenvolvimento das habilidades motoras, como um foco do currículo escolar, tem sido marginalizado em muitas das nossas propostas de educação física e assim o fazendo, nós não temos promovido competência motoras em nossas crianças que não adquirem competência motora para engajar e participar de atividades motoras tais como as recreativas e esportivas.pt
dc.format.extent548-551-
dc.language.isoeng-
dc.publisherUniversidade Estadual Paulista (UNESP), Instituto de Biociências-
dc.sourceWeb of Science-
dc.subjectmotor developmenten
dc.subjectskillfulnessen
dc.subjectfundamental motor skillsen
dc.subjectphysical educationen
dc.titleFundamental motor skill proficiency is necessary for children's motor activity inclusionen
dc.title.alternativeProficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motoraspt
dc.title.alternativeProficiência nas habilidades motoras fundamentais é necessária para inclusão de crianças em atividades motorasSe requiere dominio de las destrezas básicas de movimiento para la inclusión de los niños en las actividades motorases
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniv Cruzeiro Sul-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniv Cruzeiro Sul, Inst Phys Act & Sport Sci, Lab Movement Anal, Sao Paulo, Brazil-
dc.description.affiliationSao Paulo State Univ, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.description.affiliationUnespSao Paulo State Univ, Rio Claro, SP, Brazil-
dc.identifier.wosWOS:000330506500004-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS1980-65742013000300003.pdf-
dc.relation.ispartofMotriz: Revista de Educação Física-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.