You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114223
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorRodrigues, Mara Eliane Fonseca-
dc.contributor.authorGuimarães, José Augusto Chaves-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:21Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:16:37Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:21Z-
dc.date.available2016-10-25T20:16:37Z-
dc.date.issued2003-08-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862003000200004-
dc.identifier.citationTransinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 15, n. 2, p. 149-163, 2003.-
dc.identifier.issn0103-3786-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114223-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114223-
dc.description.abstractDeparting from the conception of research as a springboard to a good quality teaching, and from the fact that research constitutes an elected subject in the approved curricula for Mercosul's Library Studies courses, this paper analyses, from an historical point of view, the research conceptions developed during the Mercosul Meetings of the Library Studies' Program Administrators and Teachers _Encontros de Diretores e Docentes de Biblioteconomia (Porto Alegre, 1996; Buenos Aires, 1997; Santiago do Chile, 1998; Montevidéu, 2000; and Assunção, 2001). Such conceptions may be taken as subsidies for designing research policies for the Mercosul Library Studies undergraduate program. Therefore, besides the theoretical analysis of research articulated with teaching practices (especially in Library Studies education), this paper analyses the very development of the discussions related to the curriculum area 6 _Research-, that took place during the mentioned events.en
dc.description.abstractPartindo da concepção de pesquisa como mola mestra para um ensino de qualidade e considerando-se o fato da mesma constituir uma das áreas curriculares acordadas para os cursos de Biblioteconomia do Mercosul, analisam-se, sob uma ótica histórica, as concepções de pesquisa desenvol-vidas no âmbito dos Encontros de Diretores e Docentes de Biblioteconomia do Mercosul (Porto Alegre, 1996; Buenos Aires, 1997; Santiago do Chile, 1998, Montevidéu, 2000 e Assunção, 2001) como subsídios ao delineamento de políticas de pesquisa para a graduação em Biblioteconomia no Mercosul. Com tal objetivo, este trabalho parte da reflexão teórica sobre pesquisa no ensino (em especial, no ensino de Biblioteconomia) para, a seguir, analisar a evolução das discussões da área curricular 6 _ Investigação _ levadas a cabo no âmbito dos referidos eventos.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent149-163-
dc.language.isopor-
dc.publisherPontifícia Universidade Católica de Campinas-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectpesquisapt
dc.subjectensino de Biblioteconomiapt
dc.subjectMercosulpt
dc.subjectundergraduate programen
dc.subjectresearch policiesen
dc.subjectcurriculumen
dc.subjectLibrary Studiesen
dc.subjectMercosulen
dc.titleA dimensão pedagógica da pesquisa nos cursos de Biblioteconomia do Mercosul: reflexões sobre uma trajetória de harmonização curricularpt
dc.title.alternativeThe pedagogical dimension of the research in Mercosul's Library Studies courses: Reflections on a trajectory towards curricula harmonizationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal Fluminense (UFF)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Federal Fluminense-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.identifier.doi10.1590/S0103-37862003000200004-
dc.identifier.scieloS0103-37862003000200004-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0103-37862003000200004.pdf-
dc.relation.ispartofTransinformação-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.