You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114224
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMachado, Ana Maria Nogueira-
dc.contributor.authorVidott, Silvana Aparecida Borsetti Gregório-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:21Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:16:37Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:21Z-
dc.date.available2016-10-25T20:16:37Z-
dc.date.issued2003-08-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862003000200014-
dc.identifier.citationTransinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 15, n. 2, p. 273-281, 2003.-
dc.identifier.issn0103-3786-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114224-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114224-
dc.description.abstractThis work was motivated by the intent to change the conditions in which elementary school students, from 1rst to 4rth grade use to come to the library in order to do school-research. This article's objective is to discuss the development of the Hypermedia System Helping to build the elementary-school research, focusing on reference elaboration, in accordance with the NBR 6023/2000 of the Brazilian Association of Technical Norms. The system was built in the software Personal Brain TM that has structural characteristics in net form. The latter make possible to create an informational hypermedia environment, personal or shared, in a natural relationship between the document-stored information and the themes approached by the users. The discussed hypermedia system seems apt to become a motivating tool for the school research.en
dc.description.abstractEste trabalho surgiu da constatação das condições em que alunos de 1ª a 4ª séries do 1º grau, hoje ensino fundamental, vinham à biblioteca para elaborar a chamada pesquisa escolar. O objetivo deste artigo é discutir o desenvolvimento do sistema hipermídia Ajudando a construir a pesquisa escolar, com enfoque na elaboração de referências, de acordo com a NBR 6023/2000 da Associação Brasileira de Normas Técnicas. O sistema foi construído no software Personal BrainTMque possui características estruturais em forma de rede. Estas possibilitam a criação de um ambiente hipermídia informacional, pessoal ou coletivo, numa relação natural entre as informações armazenadas em documentos e os temas abordados pelos usuários. Acredita-se que o sistema aqui discutido, pode ser utilizado como um instrumento motivador da pesquisa escolar.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent273-281-
dc.language.isopor-
dc.publisherPontifícia Universidade Católica de Campinas-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectpesquisa escolarpt
dc.subjectsistema hipermídia educacionalpt
dc.subjectNBR 6023 - Referênciaspt
dc.subjectmotivaçãopt
dc.subjectPersonal Brain TMpt
dc.subjectschool researchen
dc.subjecteducational hypermedia system N B R 6023 _ referencesen
dc.subjectPersonal Brain TMen
dc.titleSistema hipermídia ajudando a construir a pesquisa escolarpt
dc.title.alternativeThe Hypermedia System Helping to build the elementary-school researchen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Departamento de Ciência da Informação-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Departamento de Ciência da Informação-
dc.identifier.doi10.1590/S0103-37862003000200014-
dc.identifier.scieloS0103-37862003000200014-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0103-37862003000200014.pdf-
dc.relation.ispartofTransinformação-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.