You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114225
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPereira, Ana Maria-
dc.contributor.authorSantos, Plácida Leopoldina Ventura Amorim da Costa-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:21Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:16:37Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:21Z-
dc.date.available2016-10-25T20:16:37Z-
dc.date.issued2004-04-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862004000100004-
dc.identifier.citationTransinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 16, n. 1, p. 47-58, 2004.-
dc.identifier.issn0103-3786-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114225-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114225-
dc.description.abstractThis paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-based continuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education.en
dc.description.abstractApresenta uma proposta para o ensino de catalogação, com ênfase na Metodologia da Problematização. A proposta está voltada para a educação continuada a distância do profissional catalogador, e leva em conta os desafios implicados no desenvolvimento da interatividade, da interdisciplinaridade, da auto-educação e da consciência crítica desse profissional, uma vez que ele se torna sujeito ativo e gerenciador de sua própria educação.pt
dc.format.extent47-58-
dc.language.isopor-
dc.publisherPontifícia Universidade Católica de Campinas-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectEducação continuadapt
dc.subjectEducação a distânciapt
dc.subjectCatalogaçãopt
dc.subjectMetodologia da problematizaçãopt
dc.subjectContinuing educationen
dc.subjectDistance-based educationen
dc.subjectCataloguingen
dc.subjectProblem-solving methodologyen
dc.titleEducação continuada do catalogador na modalidade a distância: uma proposta alternativapt
dc.title.alternativeCataloguer's distance-based continuing education: an alternative proposalen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade do Estado de Santa Catarina (UDESC)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade do Estado de Santa Catarina Departamento de Biblioteconomia-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Departamento de Ciência da Informação Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Departamento de Ciência da Informação Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação-
dc.identifier.doi10.1590/S0103-37862004000100004-
dc.identifier.scieloS0103-37862004000100004-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0103-37862004000100004.pdf-
dc.relation.ispartofTransinformação-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.