Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114225
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Pereira, Ana Maria | - |
dc.contributor.author | Santos, Plácida Leopoldina Ventura Amorim da Costa | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-02T12:39:21Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:16:37Z | - |
dc.date.available | 2015-02-02T12:39:21Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:16:37Z | - |
dc.date.issued | 2004-04-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862004000100004 | - |
dc.identifier.citation | Transinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 16, n. 1, p. 47-58, 2004. | - |
dc.identifier.issn | 0103-3786 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/114225 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114225 | - |
dc.description.abstract | This paper presents a proposal for the teaching of cataloguing, emphasizing the problem-solving methodology. The proposal was designed for the distance-based continuing education of the professional cataloguer. It takes into account the challenges inherent to the development of interactive and inter-disciplinary tasks, as well as the development of directed self-education and critical consciousness of that professional, inasmuch as he becomes an active subject, manager of his/her own education. | en |
dc.description.abstract | Apresenta uma proposta para o ensino de catalogação, com ênfase na Metodologia da Problematização. A proposta está voltada para a educação continuada a distância do profissional catalogador, e leva em conta os desafios implicados no desenvolvimento da interatividade, da interdisciplinaridade, da auto-educação e da consciência crítica desse profissional, uma vez que ele se torna sujeito ativo e gerenciador de sua própria educação. | pt |
dc.format.extent | 47-58 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Pontifícia Universidade Católica de Campinas | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | Educação continuada | pt |
dc.subject | Educação a distância | pt |
dc.subject | Catalogação | pt |
dc.subject | Metodologia da problematização | pt |
dc.subject | Continuing education | en |
dc.subject | Distance-based education | en |
dc.subject | Cataloguing | en |
dc.subject | Problem-solving methodology | en |
dc.title | Educação continuada do catalogador na modalidade a distância: uma proposta alternativa | pt |
dc.title.alternative | Cataloguer's distance-based continuing education: an alternative proposal | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade do Estado de Santa Catarina (UDESC) | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade do Estado de Santa Catarina Departamento de Biblioteconomia | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Departamento de Ciência da Informação Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Departamento de Ciência da Informação Programa de Pós-Graduação em Ciência da Informação | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0103-37862004000100004 | - |
dc.identifier.scielo | S0103-37862004000100004 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S0103-37862004000100004.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Transinformação | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.