You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114243
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCury, Fernando Guedes-
dc.contributor.authorSouza, Luzia Aparecida de-
dc.contributor.authorSilva, Heloisa da-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:22Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:16:40Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:22Z-
dc.date.available2016-10-25T20:16:40Z-
dc.date.issued2014-08-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v28n49a23-
dc.identifier.citationBolema: Boletim de Educação Matemática. UNESP - Universidade Estadual Paulista, Pró-Reitoria de PesquisaPrograma de Pós-Graduação em Educação Matemática, v. 28, n. 49, p. 910-925, 2014.-
dc.identifier.issn0103-636X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114243-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114243-
dc.description.abstractThis paper presents some of the discussions that has marked the investigative practice of the Group “Oral History and Mathematics Education” (GHOEM). For these researchers the oral history is faced like a qualitative research methodology, whose main focus is the construction of narratives from interview situations. This paper discusses some perspectives related to the use of (narrative) analysis of narratives in/for the History of Mathematics Education.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta algumas das discussões que tem marcado a prática investigativa do grupo “História Oral e Educação Matemática” (GHOEM). A História Oral se apresenta como uma metodologia de pesquisa qualitativa cujo foco principal é a construção de narrativas a partir de situações de entrevista. Este texto discute algumas perspectivas vinculadas ao uso de análise (narrativa) de narrativas na/para a História da Educação Matemática.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent910-925-
dc.language.isopor-
dc.publisherUNESP - Universidade Estadual Paulista, Pró-Reitoria de PesquisaPrograma de Pós-Graduação em Educação Matemática-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectEducação Matemáticapt
dc.subjectHistória Oralpt
dc.subjectNarrativaspt
dc.subjectMathematics Educationen
dc.subjectOral Historyen
dc.subjectNarrativesen
dc.titleNarrativas: um olhar sobre o exercício historiográfico na Educação Matemáticapt
dc.title.alternativeNarratives: a look at the historiographical exercise in Mathematics Educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal do Rio Grande do Norte (UFRN)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul (UFMS)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUniversidade Federal do Rio Grande do Norte-
dc.description.affiliationUniversidade Federal de Mato Grosso do Sul-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.identifier.doi10.1590/1980-4415v28n49a23-
dc.identifier.scieloS0103-636X2014000200910-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0103-636X2014000200910.pdf-
dc.relation.ispartofBolema: Boletim de Educação Matemática-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.