You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114245
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorClareto, Sônia Maria-
dc.contributor.authorRotondo, Margareth A. Sacramento-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:22Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:16:40Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:22Z-
dc.date.available2016-10-25T20:16:40Z-
dc.date.issued2014-08-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/1980-4415v28n49a26-
dc.identifier.citationBolema: Boletim de Educação Matemática. UNESP - Universidade Estadual Paulista, Pró-Reitoria de PesquisaPrograma de Pós-Graduação em Educação Matemática, v. 28, n. 49, p. 974-989, 2014.-
dc.identifier.issn0103-636X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114245-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114245-
dc.description.abstractThe question What would a world without math look like? is the trigger of narratives and problematizations taking place in this writing. But how does a question trigger narratives? How does a question become one? How do narratives invent problems? The bet is that this happens by and in the narrative, which tensions an event to its limits and produces another event. An event that affects classrooms of undergraduate courses in Mathematics and Pedagogy, causing unrest in the thinking of those who teach mathematics. It is in this production that the truth gives place to questioning that interrogates mathematics and scavenges its belongings.en
dc.description.abstractA pergunta-provocação Como seria um mundo sem matemática? é o disparador das narrativas e das problematizações que terão lugar nesta escrita. Mas, como uma pergunta dispara narrativas? Como uma pergunta se faz questão? Como narrativas inventam problemas? A aposta é que isso se dá pela e na narrativa que, ao tensionar um evento até seu limite, produz um acontecimento. Um evento que traz salas de aula de cursos de licenciaturas em Matemática e em Pedagogia, causando desassossego no pensar daqueles que ensinarão matemática. É nessa produção que a verdade dá lugar à problematização que interroga a matemática, que vasculha suas entranhas.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent974-989-
dc.language.isopor-
dc.publisherUNESP - Universidade Estadual Paulista, Pró-Reitoria de PesquisaPrograma de Pós-Graduação em Educação Matemática-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectMatemáticapt
dc.subjectConcepções de Matemáticapt
dc.subjectFabulaçãopt
dc.subjectFicçãopt
dc.subjectMathematicsen
dc.subjectConceptions of Mathematicsen
dc.subjectConfabulationen
dc.subjectFictionen
dc.titleComo Seria um Mundo sem Matemática? Hein?! Na tensão narrativa-verdadept
dc.title.alternativeWhat Would a World Without Mathematics Look Like?: in narrative truthsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de Juiz de Fora (UFJF)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUniversidade Federal de Juiz de Fora-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.identifier.doi10.1590/1980-4415v28n49a26-
dc.identifier.scieloS0103-636X2014000200974-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0103-636X2014000200974.pdf-
dc.relation.ispartofBolema: Boletim de Educação Matemática-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.