You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114435
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFürkotter, Monica-
dc.contributor.authorGiorgi, Cristiano Amaral Garboggini Di-
dc.contributor.authorMorelatti, Maria Raquel Miotto-
dc.contributor.authorLeone, Naiara Mendonça-
dc.contributor.authorLima, Vanda Moreira Machado-
dc.contributor.authorLeite, Yoshie Ussami Ferrari-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:32Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:06Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:32Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:06Z-
dc.date.issued2014-09-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S2175-62362014000300012-
dc.identifier.citationEducação & Realidade. Universidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação, v. 39, n. 3, p. 849-869, 2014.-
dc.identifier.issn2175-6236-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114435-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114435-
dc.description.abstractThis article presents the profile of municipal teachers and identifies aspects that, according to them, should guide the continuing education processes. The survey was developed with 533 public school teachers from 10 municipalities of the State of São Paulo. The methodological approach used was quantitative, of the descriptive survey type. We used a questionnaire to collect empirical data and content analysis to categorize the information. We found significant aspects that can guide continuing education policy proposals, based on the teachers' needs and expectations, trying to articulate theory and practice. These aspects are relevant for the effective fulfilling of the continuing education role.en
dc.description.abstractEste artigo apresenta o perfil de professores de redes municipais e identifica aspectos que, segundo eles, devem nortear os processos de formação contínua. A pesquisa desenvolveu-se junto a 533 professores de escolas públicas de 10 municípios do Estado de São Paulo. A abordagem metodológica foi quantitativa, do tipo survey descritivo. Usamos um questionário para coleta dos dados empíricos e a análise de conteúdo para categorização das informações. Constatamos aspectos significativos que podem nortear propostas de políticas de formação contínua, partindo das necessidades e expectativas docentes, procurando articular a teoria e a prática. Tais aspectos são relevantes para que a formação contínua cumpra efetivamente o seu papel.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent849-869-
dc.language.isopor-
dc.publisherUniversidade Federal do Rio Grande do Sul - Faculdade de Educação-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectFormação Contínua de Professorespt
dc.subjectNecessidades Formativaspt
dc.subjectDesenvolvimento Profissionalpt
dc.subjectTeacher's Continuing Educationen
dc.subjectFormative Needsen
dc.subjectProfessional Developmenten
dc.titleO que a formação contínua deve contemplar?: o que dizem os professorespt
dc.title.alternativeWhat must the continuing training fulfill?: what the teachers say about iten
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista-
dc.identifier.doi10.1590/S2175-62362014000300012-
dc.identifier.scieloS2175-62362014000300012-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS2175-62362014000300012.pdf-
dc.relation.ispartofEducação & Realidade-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.