Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114454
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Reis, Daniela Pereira Dos | - |
dc.contributor.author | Caldas, Rosangela Formentini | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-02T12:39:33Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:17:09Z | - |
dc.date.available | 2015-02-02T12:39:33Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:17:09Z | - |
dc.date.issued | 2003-12-01 | - |
dc.identifier | http://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862003000300004 | - |
dc.identifier.citation | Transinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 15, n. 3, p. 333-338, 2003. | - |
dc.identifier.issn | 0103-3786 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/114454 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114454 | - |
dc.description.abstract | This paper proposes the insertion of the subjects related to the administration in the Library Studies program. It presents the curriculum re-structuring experience in the Information Science department of the School of Philosophy and Sciences at UNESP/Marília, which made possible to introduce the research in administration as a subject of studies in the information units. The study also argues that the successful development of the program contents cannot do without adequate teaching-learning processes, in tune with a paradigm that stimulates teachers and students' interest in research. | en |
dc.description.abstract | Proposição da inserção dos conteúdos relacionados à Administração nos cursos de graduação em Biblioteconomia. Apresenta a experiência de reestruturação curricular do Departamento de Ciência da informação da Faculdade de Filosofia e Ciências da UNESP/Marília, que possibilitou a inserção da linha de pesquisa em administração nas unidades de informação. Considera ainda que, para o desenvolvimento dos conteúdos programáticos, são necessários processos adequados de ensino-aprendizagem, sintonizados com um paradigma que estimula a pesquisa docente e discente. | pt |
dc.description.sponsorship | Fundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP) | - |
dc.description.sponsorship | Conselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq) | - |
dc.description.sponsorship | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
dc.format.extent | 333-338 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.publisher | Pontifícia Universidade Católica de Campinas | - |
dc.source | SciELO | - |
dc.subject | administração | pt |
dc.subject | linhas de pesquisa | pt |
dc.subject | unidades de Informação | pt |
dc.subject | ensino-aprendizagem | pt |
dc.subject | administration | en |
dc.subject | research areas | en |
dc.subject | information units | en |
dc.subject | teaching-learning | en |
dc.title | Alicerces da administração na construção do ensino e da pesquisa em Unidades de Informação | pt |
dc.title.alternative | The administration's foundation in the education and research building process within Information Units | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Faculdade de Filosofia e Ciências Departamento de Ciência da Informação | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Faculdade de Filosofia e Ciências Departamento de Ciência da Informação | - |
dc.identifier.doi | 10.1590/S0103-37862003000300004 | - |
dc.identifier.scielo | S0103-37862003000300004 | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | S0103-37862003000300004.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Transinformação | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.