You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114454
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorReis, Daniela Pereira Dos-
dc.contributor.authorCaldas, Rosangela Formentini-
dc.date.accessioned2015-02-02T12:39:33Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:09Z-
dc.date.available2015-02-02T12:39:33Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:09Z-
dc.date.issued2003-12-01-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.1590/S0103-37862003000300004-
dc.identifier.citationTransinformação. Pontifícia Universidade Católica de Campinas, v. 15, n. 3, p. 333-338, 2003.-
dc.identifier.issn0103-3786-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114454-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114454-
dc.description.abstractThis paper proposes the insertion of the subjects related to the administration in the Library Studies program. It presents the curriculum re-structuring experience in the Information Science department of the School of Philosophy and Sciences at UNESP/Marília, which made possible to introduce the research in administration as a subject of studies in the information units. The study also argues that the successful development of the program contents cannot do without adequate teaching-learning processes, in tune with a paradigm that stimulates teachers and students' interest in research.en
dc.description.abstractProposição da inserção dos conteúdos relacionados à Administração nos cursos de graduação em Biblioteconomia. Apresenta a experiência de reestruturação curricular do Departamento de Ciência da informação da Faculdade de Filosofia e Ciências da UNESP/Marília, que possibilitou a inserção da linha de pesquisa em administração nas unidades de informação. Considera ainda que, para o desenvolvimento dos conteúdos programáticos, são necessários processos adequados de ensino-aprendizagem, sintonizados com um paradigma que estimula a pesquisa docente e discente.pt
dc.description.sponsorshipFundação de Amparo à Pesquisa do Estado de São Paulo (FAPESP)-
dc.description.sponsorshipConselho Nacional de Desenvolvimento Científico e Tecnológico (CNPq)-
dc.description.sponsorshipCoordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES)-
dc.format.extent333-338-
dc.language.isopor-
dc.publisherPontifícia Universidade Católica de Campinas-
dc.sourceSciELO-
dc.subjectadministraçãopt
dc.subjectlinhas de pesquisapt
dc.subjectunidades de Informaçãopt
dc.subjectensino-aprendizagempt
dc.subjectadministrationen
dc.subjectresearch areasen
dc.subjectinformation unitsen
dc.subjectteaching-learningen
dc.titleAlicerces da administração na construção do ensino e da pesquisa em Unidades de Informaçãopt
dc.title.alternativeThe administration's foundation in the education and research building process within Information Unitsen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Filosofia e Ciências Departamento de Ciência da Informação-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Faculdade de Filosofia e Ciências Departamento de Ciência da Informação-
dc.identifier.doi10.1590/S0103-37862003000300004-
dc.identifier.scieloS0103-37862003000300004-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileS0103-37862003000300004.pdf-
dc.relation.ispartofTransinformação-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.