You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorNascimento, Edinalva Neves-
dc.contributor.authorGimeniz-Paschoal, Sandra Regina-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:24Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:46Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:24Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:46Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://revistas.pucsp.br/index.php/dic/article/view/17328-
dc.identifier.citationDistúrbios da Comunicação, v. 3, p. 439-451, 2014.-
dc.identifier.issn2176-2724-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114722-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114722-
dc.description.abstractThis study evaluates seven higher learning practices performed on a subject of a Speech-language pathology course at São Paulo State. It was done with 31 sophomore students of a public university, with a 21-26 age range. Teaching practices were planned according to the Teaching plan of the Professor responsible for the subject, the recommendations of the National Curricular Directions of the Speech-language pathology undergraduate course and the theory assumptions of Behavior Analysis. The results showed that 394 teaching practices evaluations were performed by the students, 259 of them (66%) favorably and 135 (33%) unfavorably. The statement of the experience was the teaching practice better evaluated (70%) different from the interview (62%). This paper showed the potentialities and fragilities of each teaching practice performed and may contribute to Speech-language pathology teachers and other areas of teaching on the conception of the teaching plan.en
dc.description.abstractNeste estudo se avaliam sete práticas de ensino superior realizadas em uma Disciplina de um Curso de Fonoaudiologia do Estado de São Paulo. Foi realizado com 31 estudantes do segundo ano de uma universidade pública, com idade entre 21 e 26 anos. As práticas de ensino foram planejadas de acordo com o Plano de Ensino da docente responsável pela Disciplina, as recomendações das Diretrizes Curriculares Nacionais do Curso de Graduação em Fonoaudiologia e os pressupostos teóricos da Análise do Comportamento. Os resultados mostraram 394 avaliações das práticas de ensino realizadas pelos estudantes, sendo 259 (66%) favoráveis e 135 (33%) desfavoráveis. O relato de vivência foi a prática de ensino melhor avaliada (70%) diferentemente da entrevista (62%). Este trabalho mostrou as potencialidades e as fragilidades de cada prática de ensino realizada e pode contribuir com os docentes de Cursos de Fonoaudiologia e de outras áreas do ensino superior na elaboração do Plano de Ensino.pt
dc.description.abstractEn este estudio se evalúan siete prácticas de educación superior realizadas en una disciplina de un Curso de Fonoaudiologia del Estado de São Paulo. Se llevó a cabo con 31 estudiantes de segundo año de una universidad pública, con edades entre 21 y 26 años. Se planificaron las prácticas de enseñanza, de acuerdo con el Plan de Enseñanza de la profesora responsable de la disciplina, las recomendaciones de los Lineamientos Curriculares Nacionales del Curso de Grado en Fonoaudiologia y los supuestos teóricos del Análisis de Conducta . Los resultados mostraron 394 evaluaciones de las prácticas de enseñanza llevadas a cabo por los estudiantes, siendo 259 (66%) favorables y 135 (33%) desfavorables. El informe sobre la experiencia fue la práctica de la enseñanza mejor evaluada (70%) a diferencia de la entrevista (62%). Este trabajo mostró las potencialidades y las debilidades de cada práctica de enseñanza realizada y puede contribuir con los profesores de los Cursos de Fonoaudiologia y de otras áreas de la educación superior en la redacción del Plan de Enseñanza.es
dc.format.extent439-451-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectfonoaudiologiapt
dc.subjecteducação superiorpt
dc.subjectensinopt
dc.subjectavaliaçãopt
dc.subjectuniversitáriospt
dc.subjectdisciplina curricularpt
dc.titleAvaliação de estudantes sobre práticas de ensino em Disciplina de um Curso de Fonoaudiologia do Estado de São Paulopt
dc.title.alternativeEvaluación de estudiantes sobre practica de enseñanza en disciplina de un Curso de Fonoaudiologia del Estado de Sao Pauloes
dc.title.alternativeEvaluation of students over practices on a subject of Speech-language pathology course in São Paulo Stateen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionSecretaria da Saúde de Marília-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Fonoaudiologia, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Higino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Fonoaudiologia, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Higino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofDistúrbios da Comunicação-
dc.identifier.lattes8343944433995237-
dc.identifier.lattes7166742578587913-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.