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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114748
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Anna Augusta Sampaio de-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:26Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:49Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:26Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:49Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://seer.fclar.unesp.br/iberoamericana/article/view/3706-
dc.identifier.citationRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação, v. 5, n. 1, p. 1-11, 2010.-
dc.identifier.issn1982-5587-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114748-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114748-
dc.description.abstractThe project, developed at the Health and Education Studies´ Center, in the Unity of the Science and Philosophy’s College, UNESP, Marilia´s campus, had as goal the development of a study about the appropriation of writing by children with Down ’s syndrome. Five children, from 10 to 13 years old, on different situations of scholar levels, were took part in the project. As research procedure, it was developed weekly pedagogical interventions, based on HistoricalCultural Theory. At the beginning, the group presented different dimensions of approximation with the writing universe. It was observed advances on the graphic representation and on the individual trials of writing. Two childrens began to build small texts, one of the children is on the beginning of the alphabetic writing and two other children continue to present difficulties, getting close of the writing in a very not confortable way, stuck on the scholar formality and a direct mediation to the words constitution is needed.en
dc.description.abstractO projeto, desenvolvido no Centro de Estudos de Educação e Saúde, Unidade Auxiliar da Faculdade de Filosofia e Ciências, UNESP, campus de Marília – SP, teve como objetivo realizar um estudo sobre a apropriação da escrita por crianças com Síndrome de Down. Foram participantes do projeto 5 crianças, na faixa etária de 10 a 13 anos de idade, em diferentes situações de escolarização. Como procedimento de pesquisa, foram realizadas intervenções pedagógicas semanais, com base na Teoria Histórico-Cultural. Inicialmente, o grupo apresentava dimensões diferenciadas de aproximação com o universo escrito. Foram observados avanços nas representações gráficas e nas tentativas individuais de escrita. Dois alunos passaram a construir pequenos textos, um se encontra no início da escrita alfabética e dois continuaram a apresentar dificuldades, aproximando-se da escrita de forma muito tímida, presos à formalidade escolar e necessitando de uma mediação direta para a constituição das palavras.pt
dc.format.extent1-11-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectescritapt
dc.subjectdeficiencia intelectualpt
dc.subjectaprendizagempt
dc.titleEscrita e Síndrome de Downpt
dc.title.alternativeWriting and Dow’s Syndromeen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, RUA HYGINO MUZZI, 737, CAMPUS UNIVERSITÁRIO, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, RUA HYGINO MUZZI, 737, CAMPUS UNIVERSITÁRIO, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN19825587-2010-05-01-01-11.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Ibero-Americana de Estudos em Educação-
dc.identifier.lattes53554769698449-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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