You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114753
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorManzini, Eduardo José-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:26Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:50Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:26Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:50Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.periodicos.uem.br/ojs/index.php/Percurso/article/view/18577-
dc.identifier.citationRevista Percurso, v. 4, n. 2, p. 149-171, 2012.-
dc.identifier.issn2177-3300-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114753-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114753-
dc.description.abstractThe interview has been a widely used procedure of research in humanities. Despite the frequent use, researches are not always supported in the literature on research methodology. The aim of this study was to analyze how the interview was used in dissertations and theses in a graduate Program in Education at a university in Sao Paulo state. This study examined 167 final papers developed in to period of five years. Variables focused were: justification for the use of interview, type of interview used, guide elaboration and adaptation, kind of analysis, among others. The results showed that it is still necessary to incorporate the contents of the research methodology underlying the use of the interview to achieve the scientific rigor for this procedure.en
dc.description.abstractA entrevista tem sido um procedimento amplamente utilizado em pesquisa em ciências humanas. Apesar do uso frequente, nem sempre os trabalhos desenvolvidos tem se apoiado na literatura sobre metodologia de pesquisa. O objetivo do estudo foi analisar como a entrevista foi utilizada em dissertações e teses em um Programa de Pós-graduação em Educação de uma universidade do interior do Estado de São Paulo. Cento e sessenta e sete dissertações e teses desenvolvidas num período de cinco anos foram analisadas. As variáveis enfocaram, por exemplo, justificativa para o uso da entrevista, tipo de entrevista utilizado, forma de constituição do roteiro, tipo de análise realizada, dentre outros. Os resultados demonstraram que ainda é necessária a apreensão dos conteúdos da metodologia de pesquisa que embasam o uso da entrevista para que se possa alcançar o rigor científico para esse procedimento.pt
dc.format.extent149-171-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEntrevistapt
dc.subjecteducação especialpt
dc.titleUso da entrevista em dissertações e teses produzidas em um programa de pós-graduação em educaçãopt
dc.title.alternativeUse of interview in dissertations and thesis produced in an education graduate courseen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Prof. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Prof. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN21773300-2012-04-02-149-171.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Percurso-
dc.identifier.lattes9155295594995876-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.