Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114761
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Rodrigues, Matheus Bortolote | - |
dc.contributor.author | Mendonça, Sueli guadeleupe de Lima | - |
dc.contributor.author | Barbosa, Maria Valéria | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:57:27Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:17:51Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:57:27Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:17:51Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/ric/article/view/1681 | - |
dc.identifier.citation | Revista de Iniciação Científica da FFC, v. 12, n. 3, p. 1-21, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 1415-8212 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/114761 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114761 | - |
dc.description.abstract | Present article is result out of a action research, which has been released by IPSTI/Sociology group (Institutional Program with Scholarship in Teaching Iniciation) of UNESP in Marilia, whose objective is to problematize Sociology teaching through Historic-Cultural Theory, specially Leontiev’s Theory of Activity, seeking to establish an advance in investigation and making methodology for teaching Sociology in basic education. In Sao Paulo State, this perspective is set as an alternative to Sociology Handbook (Teacher/Student) from State Department of Education, which is used in public schools. | en |
dc.description.abstract | O presente artigo é resultado do recorte de uma pesquisa-ação, que vem sendo realizada pelo grupo PIBID/Sociologia (Programa Institucional de Bolsa de Iniciação a Docência) da UNESP de Marília, com o objetivo de problematizar o ensino de Sociologia, a partir da Teoria Histórico-Cultural, em especial a Teoria da Atividade de Leontiev, buscando estabelecer um avanço na investigação e na elaboração de metodologia de ensino em Sociologia para educação básica. No estado de São Paulo, essa perspectiva se coloca como uma alternativa aos Cadernos de Sociologia (Professor/Aluno) da Secretaria de Estado da Educação, utilizados nas escolas públicas estaduais. | pt |
dc.description.sponsorship | Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior (CAPES) | - |
dc.format.extent | 01-21 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.title | Teoria da Atividade como uma proposta Pedagógica para a disciplina de Sociologia | pt |
dc.title.alternative | Theory of activity as a pedagogic proposal for sociology matter | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Sociologia e Antropologia, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, nº 737, Campus Unievrsitário, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Departamento de Sociologia e Antropologia (DSA) - FFC Marília | - |
dc.description.affiliationUnesp | Departamento de Didática (DDID) - FFC Marília | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1415-8212-2012-12-03-01-21.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista de Iniciação Científica da FFC | - |
dc.identifier.lattes | 1046446044110692 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.