You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114798
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPenitente, Luciana Aparecida de Araújo-
dc.contributor.authorCastro, Rosane Michelli de-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:29Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:56Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:29Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:56Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://periodicos.unisantos.br/index.php/pesquiseduca/article/view/108-
dc.identifier.citationPesquiseduca, v. 2, p. 231-244, 2010.-
dc.identifier.issn2177-1626-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114798-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114798-
dc.description.abstractThis article integrates results from reflections on the importance of history and philosophy of science for science education and teacher training. Centrally, was based on results from reflections on the importance of this knowledge for teacher training and action planning of science teaching by the teacher, through a thematic approach. To address this latter topic, we attempted to do so by considering the action planning of science teaching in elementary schools. This option is due to the fact that in the discipline, be clearly stated the broad reach of its area, to integrate knowledge about nature, human beings and technology, among others, in a historical and philosophical perspective.en
dc.description.abstractEste artigo integra resultados de reflexões sobre a importância da história e da filosofia da ciência para o ensino de ciências e para a formação de professores. Centralmente, pautou-se em resultados de reflexões acerca da importância desses saberes para a formação do professor e para a ação de planejamento de ensino de Ciências pelo professor, mediante abordagem temática. Para tratar deste último tópico, buscou-se fazê-lo considerando a ação de planejamento do ensino de Ciências na escola fundamental. Tal opção deve-se ao fato de, na referida disciplina, ficar claramente explicitada a grande abrangência da sua área, ao integrar, conhecimentos sobre a natureza, o ser humano e as tecnologias, entre outros, numa perspectiva histórica e filosófica.pt
dc.format.extent231-244-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectHistóriapt
dc.subjectFilosofia da Ciênciapt
dc.subjectEnsino de Ciênciaspt
dc.subjectFormação de professorespt
dc.titleA História e Filosofia da Ciência: Contribuições para o Ensino de Ciências e para a formação de professorespt
dc.title.alternativeThe history and philosophy of science: contributions to the science education and for teacher trainingen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Higyno Muzzi Filho, 737, Mirante, CEP 17515-110, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Higyno Muzzi Filho, 737, Mirante, CEP 17515-110, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN21771626-2010-02-04-231-244.pdf-
dc.relation.ispartofPesquiseduca-
dc.identifier.lattes0428362057689068-
dc.identifier.lattes8973177509376264-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.