You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114815
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Renata Junqueira de-
dc.contributor.authorGirotto, Cyntia Graziella Guizelim Simões-
dc.contributor.authorSimoes, Rita-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:30Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:58Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:30Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:58Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://revistaseletronicas.pucrs.br/ojs/index.php/fale/article/view/11434/9176-
dc.identifier.citationLetras de Hoje, v. 48, n. 2, p. 262-269, 2013.-
dc.identifier.issn0101-3335-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114815-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114815-
dc.description.abstractThe school textbook is an important pedagogic resource in the classroom, and it is frequently the only one. But, an analysis of the Maternal Language’s textbooks in Brazil and in Portugal allowed us to detect serious didactic obstacles to the learning of the language in its semiotic omnifuncionality. In this paper we are going to present the results of a project that involves the presence of a children’s literature book in the classroom instead of the textbook adaptations. We developed activities before, during and after the reading in a fourth grade class of an Elementary School in Brazil and Portugal having the aim of build readers.en
dc.description.abstractO manual escolar é um importante recurso pedagógico no contexto de sala de aula, sendo frequentemente o único. Todavia, uma análise de livros didáticos de ensino de Língua Materna tanto no Brasil quanto em Portugal permite-nos detectar a existência de importantes obstáculos didáticos a uma efetiva aprendizagem da língua em sua potencialidade humanizadora. Neste texto apresentamos os resultados de um projeto que teve como primeiro objetivo levar para a sala de aula um livro de literatura infantil substituindo as adaptações que abundam nos manuais. Partindo deste livro foram feitas atividades antes, durante e depois da leitura com uma turma de crianças portuguesas e outra de crianças brasileiras 4º ano de escolaridade, tais atividades objetivaram à formação de crianças leitoras.pt
dc.format.extent262-269-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleManuais Didáticos e literatura infantil: as leituras infantis no Brasil e em Portugalpt
dc.title.alternativeText books and children’s literature: children’s reading in Brazil and Portugalen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade do Minho-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista – Presidente Prudente-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN01013335-2013-48-02-262-269.pdf-
dc.relation.ispartofLetras de Hoje-
dc.identifier.lattes9600062169250020-
dc.identifier.lattes9778200016779533-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.