You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114823
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Jáima Pinheiro de-
dc.contributor.authorZaboroski, Ana Paula-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:30Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:17:59Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:30Z-
dc.date.available2016-10-25T20:17:59Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://periodicos.uem.br/ojs/index.php/TeorPratEduc/article/view/15326-
dc.identifier.citationTeoria e Prática da Educação, v. 13, n. 1, p. 19-28, 2010.-
dc.identifier.issn1415-837X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114823-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114823-
dc.description.abstractThe present study had as the main purpose to verify the teacher’s formation who update in the child education institutions of the Irati city (Parana State – Brazil), throughout the years of 2005, 2006 and 2007, and their implications for the pedagogical actions. Seven institutions they had participated of the study. The data collection was made by means of documents of the institutions. A predominance of secondary school in the formation of the teachers was verified, even so had still one high index of professionals with formation level below of this requirement to the legislation. We conclude that it has urgency to the implementation of public politics directed toward the child education, with focus for the formation’s teachers.en
dc.description.abstractEste estudo objetivou identificar o nível de escolaridade do quadro funcional da educação infantil da cidade de Irati no Estado do Paraná, ao longo dos anos de 2005, 2006 e 2007, buscando as implicações dessa formação para a prática pedagógica. Participaram do estudo sete instituições, entre creches e escolas de diferentes regiões da cidade. A coleta de dados foi realizada em fontes documentais das instituições. Verificou-se predomínio de ensino médio na escolaridade dos educadores, embora houvesse ainda um alto índice de profissionais com nível de escolaridade abaixo da exigência da legislação. Foi possível concluir que há urgência em relação à implementação de políticas públicas municipais voltadas para a educação infantil, com foco para aspectos de formação dos educadores, dentre os quais pode ser destacado o nível de escolaridade.pt
dc.format.extent19-28-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectdesenvolvimento infantilpt
dc.subjecteducaçãopt
dc.subjecteducação infantilpt
dc.titleEscolaridade de professores atuantes na educação infantil da cidade de Irati Estado do Paranápt
dc.title.alternativeTeacher’s formation who update in the child education of the Irati city – Parana state – Brazilen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Rua Hygino Muzzy Filho n 737, Mirante, CEP 17525000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Rua Hygino Muzzy Filho n 737, Mirante, CEP 17525000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1415837X-2010-13-01-19-28.pdf-
dc.relation.ispartofTeoria e Prática da Educação-
dc.identifier.orcid0000-0002-0156-3804pt
dc.identifier.lattes8137271342793052-
dc.identifier.lattes0243936233595019-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.