You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114866
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGirotto, Cyntia Graziella Guizelim Simões-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:32Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:04Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:32Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:04Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/23711-
dc.identifier.citationEnsino em Re-vista, v. 20, n. 02, p. 341-356, 2013.-
dc.identifier.issn0104-3757-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114866-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114866-
dc.description.abstractThis paper seeks to relate issues to the formation of the reader and school routines that directly interfere in the way responsible for the mediation work there included the act of reading, and also reflect on the pedagogical implications arising therefrom. The resumption of data generated in research developed in the years 2007 to 2010 shows that both the classroom as the school library has been constituted as ambiance suitable for training the child reader. Theoretical and methodological concepts related to child development in the act of reading is presented by discussing access to books and children’s literature led to the formation of the child reader, linking them to the old and new reading technologies.en
dc.description.abstractEste texto procura relacionar questões ligadas à formação do leitor mirim e às rotinas escolares que interferem diretamente no modo como os responsáveis pelas mediações aí inclusas trabalham o ato de ler e, ainda, refletir sobre as implicações pedagógicas delas decorrentes. A retomada de dados gerados em pesquisa desenvolvida nos anos de 2007 a 2010 demonstra que tanto a sala de aula como a biblioteca escolar não têm se constituído como ambiências adequadas à formação da criança leitora. Conceitos teóricometodológicos relacionados ao desenvolvimento infantil no ato de ler são apresentados, mediante a discussão do acesso aos livros e à literatura infantil dirigida à formação da criança leitora, articulandoos às velhas e novas tecnologias de leitura.pt
dc.format.extent341-356-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleReflexões sobre a formação do leitor mirim: Leitura, Literatura Infantil e Bibliotecas Escolarespt
dc.title.alternativeReflections on the formation of the mirim reader: reading, children’s literature and school libraryen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN01043757-2013-20-02-341-356.pdf-
dc.relation.ispartofEnsino em Re-vista-
dc.identifier.lattes9600062169250020-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.