You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114871
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFiorini, Maria Luiza Salzani-
dc.contributor.authorManzini, Eduardo José-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:33Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:05Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:33Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:05Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/sobama/article/view/3799-
dc.identifier.citationRevista da Sociedade Brasileira de Atividade Motora Adaptada, v. 15, n. 1, p. 21-30, 2014.-
dc.identifier.issn1413-9006-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114871-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114871-
dc.description.abstractThe natural elapse of physical education classes does not seem to be so tranquil when the teacher is faced with students with and without disabilities in the same class. This way it is appropriate to disclose how the teacher understands the practice by itself, before the educational inclusion of the students with disabilities. It was developed a questionnaire to gauge conceptions on the inclusion of students with disabilities in physical education, through six steps: 1) performance of a semi-structured interview, 2) preparation of the first version of the questionnaire, 3) assessment of the utterances by judges and 4) writing of the second version; 5) a test to assess the clearness, and the understanding of the utterances; 6) the preparation of the third version of the questionnaire.en
dc.description.abstractO transcorrer habitual das aulas de Educação Física parece não ser tão tranquilo quando o professor defronta-se com alunos com e sem deficiência na mesma turma. Faz-se cabível, então, revelar como o professor entende, a própria prática, diante da inclusão educacional de alunos com deficiência. Elaborou-se um questionário para aferir concepções sobre a inclusão de alunos com deficiência na Educação Física, por meio de seis etapas: 1) realização de entrevista semiestruturada; 2) elaboração da primeira versão a partir das entrevistas; 3) avaliação dos enunciados por juízes; 4) redação da segunda versão; 5) teste para avaliar a clareza e o entendimento dos enunciados; 6) elaboração da terceira versão do questionário.pt
dc.format.extent21-30-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducacao Especialpt
dc.subjectConcepção de deficienciapt
dc.subjectavaliaçãopt
dc.titleElaboração de questionário para aferir concepções sobre inclusão de aluno com deficiência em aulas de educação físicapt
dc.title.alternativeQuestionnaire elaboration to gauge conceptions on inclusion of student with disabilities in physical education classesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Prof. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Prof. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1413-9006-2014-15-01-21-30.pdf-
dc.relation.ispartofRevista da Sociedade Brasileira de Atividade Motora Adaptada-
dc.identifier.lattes9155295594995876-
dc.identifier.lattes6147381720599787-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.