You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114892
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorFernandes, Maria José da Silva-
dc.contributor.authorMendonça, Sueli Guadelupe de Lima-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:34Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:07Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:34Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:07Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://periodicos.incubadora.ufsc.br/index.php/EntreVer/article/view/2581/3081-
dc.identifier.citationEntreVer - Revista das Licenciaturas, v. 3, n. 4, p. 220-236, 2013.-
dc.identifier.issn2237-6674-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114892-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114892-
dc.description.abstractThis article aims to present a discussion on the impact of the Institutional Program of Initiation to Teaching (Pibid) on teacher formation policy from the experience of the Universidade Estadual Paulista (Unesp). The Pibid contributes effectively to the relationship between university and basic education school constituting a great advance in the politics of initial and continuing training of teachers. The challenges and the possibilities are many, requiring from its direct participants ongoing dialogue and commitment with public school.en
dc.description.abstractO presente artigo tem como objetivo apresentar uma discussão sobre o impacto do Programa Institucional de Iniciação à Docência (Pibid) na política de formação de professores a partir da experiência da Universidade Estadual Paulista (Unesp). O Pibid contribui, efetivamente, com a relação entre universidade e escola da Educação Básica se constituindo em forte avanço na política de formação inicial e continuada de professores. São muitos os desafios e possibilidades, exigindo de seus participantes diretos diálogo contínuo e compromisso com a escola pública.pt
dc.format.extent220-236-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectformação de professorespt
dc.subjectlicenciaturapt
dc.subjectPibidpt
dc.titlePIBID: Uma contribuição à política de formação docentept
dc.title.alternativePIBID: A contribution to the policy of teacher educationen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitaário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitaário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN22376674-2013-03-04-220-236.pdf-
dc.relation.ispartofEntreVer - Revista das Licenciaturas-
dc.identifier.lattes5108302531483809-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.