Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114892
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Fernandes, Maria José da Silva | - |
dc.contributor.author | Mendonça, Sueli Guadelupe de Lima | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:57:34Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:18:07Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:57:34Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:18:07Z | - |
dc.date.issued | 2013 | - |
dc.identifier | http://periodicos.incubadora.ufsc.br/index.php/EntreVer/article/view/2581/3081 | - |
dc.identifier.citation | EntreVer - Revista das Licenciaturas, v. 3, n. 4, p. 220-236, 2013. | - |
dc.identifier.issn | 2237-6674 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/114892 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114892 | - |
dc.description.abstract | This article aims to present a discussion on the impact of the Institutional Program of Initiation to Teaching (Pibid) on teacher formation policy from the experience of the Universidade Estadual Paulista (Unesp). The Pibid contributes effectively to the relationship between university and basic education school constituting a great advance in the politics of initial and continuing training of teachers. The challenges and the possibilities are many, requiring from its direct participants ongoing dialogue and commitment with public school. | en |
dc.description.abstract | O presente artigo tem como objetivo apresentar uma discussão sobre o impacto do Programa Institucional de Iniciação à Docência (Pibid) na política de formação de professores a partir da experiência da Universidade Estadual Paulista (Unesp). O Pibid contribui, efetivamente, com a relação entre universidade e escola da Educação Básica se constituindo em forte avanço na política de formação inicial e continuada de professores. São muitos os desafios e possibilidades, exigindo de seus participantes diretos diálogo contínuo e compromisso com a escola pública. | pt |
dc.format.extent | 220-236 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | formação de professores | pt |
dc.subject | licenciatura | pt |
dc.subject | Pibid | pt |
dc.title | PIBID: Uma contribuição à política de formação docente | pt |
dc.title.alternative | PIBID: A contribution to the policy of teacher education | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitaário, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Rua Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitaário, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN22376674-2013-03-04-220-236.pdf | - |
dc.relation.ispartof | EntreVer - Revista das Licenciaturas | - |
dc.identifier.lattes | 5108302531483809 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.