You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114923
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorHonda, Jacqueline Lima-
dc.contributor.authorHernandes, Elianeth Dias Kanthack-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:11Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:11Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://dx.doi.org/10.5747/ch.2012.v09.n2.h129-
dc.identifier.citationColloquium Humanarum, v. 9, n. 2, p. 92-97, 2012.-
dc.identifier.issn1809-8207-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114923-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114923-
dc.description.abstractThis research has been conducted with the objective of identifying the similarities and the differences between the school management system proposed by the government and the school management system applied on a daily basis by the school management team. This management team is composed by the school principal, the coordinator teacher, and the educational supervisor of a school in the inner state of Sao Paulo. Data is being collected researching the references already existed about the school management system, documents and files of the school, and by an interview with the management team. It is expected that this research will identify the close and the distant aspects between the evaluation of the management team about itself and the evaluation conducted by the school in the process of educational evaluations. The data obtained through this research job is being analyzed considering its quality aspects.en
dc.description.abstractEste estudo tem como objetivo identificar as aproximações e os tensionamentos entre a gestão escolar proposta pelas políticas governamentais e a gestão escolar realizada a partir da atuação cotidiana do trio gestor da escola. Participam deste estudo a diretora, a professora coordenadora e a supervisora de ensino de uma escola de educação básica do interior do estado de São Paulo. Para a coleta de dados está sendo realizado um levantamento dos referenciais teóricos já construídos na área da gestão escolar, levantamento de documentos da escola e entrevistas semi-estruturadas com o trio gestor. Espera-se que este estudo identifique os aspectos que aproximam e distanciam os resultados alcançados pela equipe gestora da escola, ao se auto-avaliar, daqueles resultados obtidos pela escola nos processos das avaliações educacionais. Os dados obtidos neste trabalho de investigação estão sendo analisados com base nos aspectos qualitativos.pt
dc.format.extent92-97-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectAdministração Escolarpt
dc.subjectSupervisão de Ensinopt
dc.subjectAvaliação Educacionalpt
dc.titleGestão e avaliação educacional na escola de educação básicapt
dc.title.alternativeManagement system and educational evaluation in schoolen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Administração e Supervisão Escolar, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Sao Paulo, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Administração e Supervisão Escolar, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Sao Paulo, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.identifier.doi10.5747/ch.2012.v09.n2.h129-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.relation.ispartofColloquium Humanarum-
dc.identifier.lattes2793290683138177-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.