You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114926
Title: 
Educação Literária e formação de leitores: da leitura 'em si' para leitura 'para si'
Other Titles: 
Literary education and a task to build readers: the reading in it to the reading through it
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
0104-3757
Abstract: 
  • This article deals with the relationship between the reader formation and the teaching of strategies of reading. We based our discussion in reading and childhood literature researchers as: Arena (2007a, 2007b, 2008 and 2010), Bajard (2002), Chiappini (1997), Coelho (2000), Cosson (2007), Foucambert (1994), Harvey & Goudivs (2007), Perroti (1986), Smith (1999), Soares (1999), Solé (2009), Zilberman (2005), and others. We dialogue with some points from the historical-cultural perspective, having a strong focus on a humanitarian literary education in elementary schools.
  • O artigo trata da relação entre a formação de leitores e abordagem do ensino das estratégias de leitura. Com base em estudiosos da leitura e da literatura infantil, como Arena (2007a, 2007b, 2008 e 2010), Bajard (2002), Chiappini (1997), Coelho (2000), Cosson (2007), Foucambert (1994), Harvey & Goudivs (2007), Perroti (1986), Smith (1999), Soares (1999), Solé (2009), Zilberman (2005), dentre outros, faz-se um diálogo com alguns dos pressupostos da perspectiva histórico cultural, tendo como foco uma educação literária humanizadora, no ensino fundamental, a partir dessa possível aproximação teórico-metodológica.
Issue Date: 
2012
Citation: 
Ensino em Re-vista, v. 19, n. 1, p. 194-214, 2012.
Time Duration: 
194-214
Source: 
http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/14914/8410
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114926
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.