Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114926
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Souza, Renata Junqueira de | - |
dc.contributor.author | Girotto, Cyntia Graziella Guizelim Simões | - |
dc.contributor.author | Silva, Joice Ribeiro Machado da | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:57:35Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:18:12Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:57:35Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:18:12Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/14914/8410 | - |
dc.identifier.citation | Ensino em Re-vista, v. 19, n. 1, p. 194-214, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 0104-3757 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/114926 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114926 | - |
dc.description.abstract | This article deals with the relationship between the reader formation and the teaching of strategies of reading. We based our discussion in reading and childhood literature researchers as: Arena (2007a, 2007b, 2008 and 2010), Bajard (2002), Chiappini (1997), Coelho (2000), Cosson (2007), Foucambert (1994), Harvey & Goudivs (2007), Perroti (1986), Smith (1999), Soares (1999), Solé (2009), Zilberman (2005), and others. We dialogue with some points from the historical-cultural perspective, having a strong focus on a humanitarian literary education in elementary schools. | en |
dc.description.abstract | O artigo trata da relação entre a formação de leitores e abordagem do ensino das estratégias de leitura. Com base em estudiosos da leitura e da literatura infantil, como Arena (2007a, 2007b, 2008 e 2010), Bajard (2002), Chiappini (1997), Coelho (2000), Cosson (2007), Foucambert (1994), Harvey & Goudivs (2007), Perroti (1986), Smith (1999), Soares (1999), Solé (2009), Zilberman (2005), dentre outros, faz-se um diálogo com alguns dos pressupostos da perspectiva histórico cultural, tendo como foco uma educação literária humanizadora, no ensino fundamental, a partir dessa possível aproximação teórico-metodológica. | pt |
dc.format.extent | 194-214 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.title | Educação Literária e formação de leitores: da leitura 'em si' para leitura 'para si' | pt |
dc.title.alternative | Literary education and a task to build readers: the reading in it to the reading through it | en |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Departamento de Educação e do Programa de Pós-Graduação da – FCT – Unesp – Presidente Prudente. | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN01043757-2012-19-01-194-214.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Ensino em Re-vista | - |
dc.identifier.lattes | 9600062169250020 | - |
dc.identifier.lattes | 9778200016779533 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.