You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114926
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSouza, Renata Junqueira de-
dc.contributor.authorGirotto, Cyntia Graziella Guizelim Simões-
dc.contributor.authorSilva, Joice Ribeiro Machado da-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:12Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:12Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.seer.ufu.br/index.php/emrevista/article/view/14914/8410-
dc.identifier.citationEnsino em Re-vista, v. 19, n. 1, p. 194-214, 2012.-
dc.identifier.issn0104-3757-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114926-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114926-
dc.description.abstractThis article deals with the relationship between the reader formation and the teaching of strategies of reading. We based our discussion in reading and childhood literature researchers as: Arena (2007a, 2007b, 2008 and 2010), Bajard (2002), Chiappini (1997), Coelho (2000), Cosson (2007), Foucambert (1994), Harvey & Goudivs (2007), Perroti (1986), Smith (1999), Soares (1999), Solé (2009), Zilberman (2005), and others. We dialogue with some points from the historical-cultural perspective, having a strong focus on a humanitarian literary education in elementary schools.en
dc.description.abstractO artigo trata da relação entre a formação de leitores e abordagem do ensino das estratégias de leitura. Com base em estudiosos da leitura e da literatura infantil, como Arena (2007a, 2007b, 2008 e 2010), Bajard (2002), Chiappini (1997), Coelho (2000), Cosson (2007), Foucambert (1994), Harvey & Goudivs (2007), Perroti (1986), Smith (1999), Soares (1999), Solé (2009), Zilberman (2005), dentre outros, faz-se um diálogo com alguns dos pressupostos da perspectiva histórico cultural, tendo como foco uma educação literária humanizadora, no ensino fundamental, a partir dessa possível aproximação teórico-metodológica.pt
dc.format.extent194-214-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleEducação Literária e formação de leitores: da leitura 'em si' para leitura 'para si'pt
dc.title.alternativeLiterary education and a task to build readers: the reading in it to the reading through iten
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespDepartamento de Educação e do Programa de Pós-Graduação da – FCT – Unesp – Presidente Prudente.-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higyno Muzzi Filho, n.737, Câmpus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN01043757-2012-19-01-194-214.pdf-
dc.relation.ispartofEnsino em Re-vista-
dc.identifier.lattes9600062169250020-
dc.identifier.lattes9778200016779533-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.