You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114929
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorVitta, Alberto de-
dc.contributor.authorSilva, Daniela Tomazini da-
dc.contributor.authorVitta, Fabiana Cristina Frigieri de-
dc.contributor.authorConti, Marta Helena Souza De-
dc.contributor.authorVieira, Leila Maria-
dc.contributor.authorMarta, Sara Nader-
dc.contributor.authorGatti, Márcia A. Nuevo-
dc.contributor.authorSimeão, Sandra Fiorelli de Almeida Penteado-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:12Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:35Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:12Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://www.revistas.usp.br/jhgd/article/view/50386-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Crescimento e Desenvolvimento Humano, v. 23, n. 2, p. 18-23, 2013.-
dc.identifier.issn0104-1282-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114929-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114929-
dc.description.abstractThe objective was to verify the changes of relative theoretical knowledge to the tobacco, evaluatedat two moments (pre and post-tests) considering two educative interventions: expositive lesson and educative games. 68 pupils had been citizens, of both the sexes, three 5th grades of a public school,evaluated previously (A1) on tobacco; group 1 was submitted to a procedure of expositive education,the 2 educative games in the 2 e, the 3 to no intervention. After one week they had been reevaluated(A2). For the moments the test of Wilcoxon was applied and between the groups Kruskal Wallis. As results noticed that, at the moments, it had significant differences between 2 groups 1 and e,between the groups, in the after-test, the submitted one to the educative games presented performance with statistical significant result better. This research concluded that the educational game increased in the students’ knowledge about smoking.en
dc.description.abstractO objetivo foi verificar as mudanças de conhecimentos teóricos relativos ao tabagismo, avaliadasem dois momentos (pré e pós-testes) considerando duas intervenções educativas: aula expositiva ejogos educativos. Foram sujeitos 68 alunos, de ambos os sexos, de três 5as séries de uma escolapública, avaliados previamente (A1) sobre tabagismo; o grupo 1 foi submetido a um procedimentode ensino expositivo, o 2 a jogos educativos na 2 e, o 3 a nenhuma intervenção. Após uma semanaforam reavaliados (A2). Para os momentos aplicou-se o teste de Wilcoxon e entre os grupos KruskalWallis. Como resultados notou-se que, nos momentos, houve diferenças significativas entre os grupos1 e 2 e, entre os grupos, no pós-teste, o submetido aos jogos educativos apresentou melhordesempenho com resultado estatisticamente significante. Essa pesquisa permitiu concluir que ojogo educativo promoveu aumento dos conhecimentos dos escolares sobre tabagismo.pt
dc.format.extent18-23-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleConhecimentos sobre tabagismo em escolarespt
dc.title.alternativeKnowledge about smoking among schoolchildrenen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade do Sagrado Coração (USC)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737., CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737., CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0104-1282-2013-23-02-18-23.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Crescimento e Desenvolvimento Humano-
dc.identifier.lattes3696028065401053-
dc.identifier.lattes5818644935995541-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.