You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114937
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlves, Bruno Henrique-
dc.contributor.authorPavanelli, Maria Aparecida-
dc.contributor.authorOliveira, Ely Francina Tannuri de-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:13Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:36Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:13Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/49251-
dc.identifier.citationEm Questão, v. 20, n. 3, p. 73-87, 2014.-
dc.identifier.issn1808-5245-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114937-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114937-
dc.description.abstractThe objective of this is study is to point inter-institutional partnerships in Information Science formed through co-authorship network. More specifically, we calculate indicators of centrality degree, betweenness centrality and closeness centrality, and analyze the relationships between the grades attributed by CAPES - Coordination for the Improvement of Higher Education Personnel - to the institutions and the indicators on the network, checking whether there is proximity and similarity between network indicators and CAPES's grades. Our corpus consisted of all articles published in the four journals in the field of Information Science in Brazil, with regular publications, based in SciVerse Scopus, for the 2010- 2012 period. We retrieved 237 articles, 58 co-authored, with 117 participant institutions. We conducted the analysis of relations between institutions with greater grades by CAPES and the network through centrality indicators. It was concluded that these network indicators and CAPES concepts are articulated, harmonizing these two categories of indicators.en
dc.description.abstractEste estudo tem por objetivo apontar parcerias interinstitucionais em Ciência da Informação que se formam por meio da rede de coautoria. Mais especificamente, calcular os indicadores de centralidade de grau, centralidade de intermediação e de proximidade da rede institucional, e analisar as relações entre os conceitos CAPES – Coordenação de Aperfeiçoamento de Pessoal de Nível Superior – e os indicadores presentes na rede, verificando se existe proximidade e similaridade entre eles. Realizou-se um levantamento de todos os artigos publicados nos quatro periódicos da área de Ciência da Informação, no Brasil, com publicação regular, na base SciVerse Scopus, entre 2010 e 2012. Foram recuperados 237 artigos, sendo 58 em coautoria, com 117 instituições participantes. Realizou-se também a análise das relações entre as instituições com maior conceito CAPES e o número de presentes na rede, por meio dos indicadores de centralidade. Concluiu-se que os indicadores de rede e os conceitos CAPES se articulam, compatibilizando-se essas duas categorias de indicadores.pt
dc.format.extent73-87-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectIndicadores de Redespt
dc.subjectColaboração científicapt
dc.subjectRede de coautoriaspt
dc.titleRede de coautoria institucional em Ciência da Informação: uma comparação entre indicadores de rede e os conceitos CAPESpt
dc.title.alternativeInstitucional co-authorship network in Information Science: a comparison between net indicators and CAPES's gradesen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Campus de Marília, Marilia, Hygino Muzzi Filho, 737, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Campus de Marília, Marilia, Hygino Muzzi Filho, 737, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN18085245-2014-20-03-73-87.pdf-
dc.relation.ispartofEm Questão-
dc.identifier.lattes8938252042140828-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.