You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114942
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorPereira, Rodrigo-
dc.contributor.authorCasarin, Helen de Castro Silva-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:36Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:14Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:36Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:14Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://revista.acbsc.org.br/racb/article/view/795-
dc.identifier.citationRevista ACB, v. 17, n. 2, p. 308-331, 2012.-
dc.identifier.issn1414-0594-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114942-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114942-
dc.description.abstractDisplays the Information Literacy as a method of training for access, evaluation and use of information, which has become, increasingly, the raw material indispensable for intellectual autonomy. Presents the articulation possible - and necessary - between Information and Cultural Competence in School, with emphasis on their relationship. Search is on School Culture, contexts for insertion of procedures developed by the Information Literacy, considering the dimensions of the organization, interpretation and knowledge production. It points out the advantages to realize the Culture School, through practical philosophical context, to support action planning, establishing, in the educational environment, actions related to the development of Competency Information. We used participation research action in the context of a public school in Campo Grande-MS, the research subjects were students of the 6º and 7º grades and their teachers. Data collection took place through observation and interviews relating the development of competencein Information and teaching practices It is noteworthy that this kind of responsibility if developed without an understanding of school culture, becomes a rambling and disjointed practice whose outcomes are at risk of not being achieved.en
dc.description.abstractApresenta a Competência em Informação como metodologia de formação para o acesso, avaliação e uso da informação, a qual se tem tornado, cada vez mais, insumo indispensável à autonomia intelectual. Apresenta a articulação possível - e necessária - entre Competência em Informação e a Cultura Escolar, dando ênfase às suas relações. Busca-se, na Cultura Escolar, contextos para inserção de procedimentos desenvolvidos por meio da Competência em Informação, considerando as dimensões da organização, interpretação e produção de conhecimento. Aponta as vantagens de se perceber a Cultura Escolar, através do contexto prático filosófico, como suporte ao planejamento de ações que instituam, no ambiente educacional, ações relacionadas ao desenvolvimento da Competência em Informação. Ressalta-se que esse tipo de competência, se desenvolvida sem a compreensão da Cultura Escolar, torna-se uma prática desconexa e desarticulada cujos resultados esperados correm o risco de não serem alcançados.pt
dc.format.extent308-331-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectcompetência em informaçãopt
dc.subjectcultura escolarpt
dc.subjectensino fundamentalpt
dc.titleCompetência em informação: perspectivas em torno da cultura escolarpt
dc.title.alternativeInformation literacy: prospects around the school cultureen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737 sala 23, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737 sala 23, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN14140594-2012-17-02-308-331.pdf-
dc.relation.ispartofRevista ACB-
dc.identifier.lattes592809928580900-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.