You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114962
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSaravali, Eliane Giachetto-
dc.contributor.authorGuimarães, Taislene-
dc.contributor.authorMelchiori, Ana Paula-
dc.contributor.authorGuimarães, Karina Perez-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:37Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:17Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:37Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:17Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www.seer.ufv.br/seer/educacaoemperspectiva/index.php/ppgeufv/article/view/337-
dc.identifier.citationEducacao em Perspectiva, v. 5, n. 1, p. 92-116, 2014.-
dc.identifier.issn2178-258X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/114962-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114962-
dc.description.abstractBased on the Piagetian theory and on the research about the construction of Social Knowledge, this article presents the beliefs of children and adolescents regarding the resolution of a situation of not learning. Data were obtained from 80 students, between 06 and 16 years, who analyzed a story involving this issue. The main results indicate that most participants are not able think about the situation contained in the story in a more complex way, disregarding processes and elements, thus. They tend to give simplistic answers and it demonstrates the characteristics of the most elementary level of understanding of social reality. Even among the older students, a less elaborated representation of this daily social question, “to learn or not to learn”, was also preponderate.en
dc.description.abstractFundamentado na teoria piagetiana e nas pesquisas sobre a construção do conhecimento social, o artigo apresenta as crenças de crianças e adolescentes a respeito da resolução de uma situação de não aprendizagem. Os dados foram obtidos junto a 80 sujeitos, de 06 a 16 anos, que analisaram uma história envolvendo a questão. Os principais resultados indicam que a maioria dos participantes não consegue pensar de forma mais complexa a situação contida na história, desconsiderando processos e elementos, tendendo a respostas simplistas, características do nível mais elementar de compreensão da realidade social. Mesmos entre os sujeitos mais velhos prevaleceu uma representação menos elaborada de uma questão social cotidiana: aprender e não aprender.pt
dc.format.extent92-116-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleComo resolver uma situação de não aprendizagem: um estudo psicogenético sobre a construção do conhecimento socialpt
dc.title.alternativeHow to solve a situation of not learning: a psychogenetic study on the construction of social knowledgeen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionFaculdades Integradas de Mirassol-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2178258X-2014-05-01-92-116.pdf-
dc.relation.ispartofEducacao em Perspectiva-
dc.identifier.lattes7377812451347393-
dc.identifier.lattes7350617886720277-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.