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Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/114963
Title: 
Teoria histórico-cultural e intervenções pedagógicas: possibilidades e realizações do bom ensino
Other Titles: 
Historical-cultural theory and pedagogical interventions: possibilities and achievements of good teaching
Author(s): 
Institution: 
  • Universidade Estadual de Maringá (UEM)
  • Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1984-6444
Abstract: 
  • This text has the objective of reflecting and socializing the educa- tional practices and experiences of formation in service carried out in cities of the states of Paraná and São Paulo, as deployment of researches, projects and extension courses. The present elaboration contemplates studies on the organization of teaching and it is gui- ded according to the Historical-Cultural Theory, which sustains the pedagogical interventions to Children Education and Basic Educa- tion. The Historical-Cultural Theory is presented as a theoretical reference for a purpose of acting in a humanization and emancipa- tion perspective. Therefore, so that the didactic procedures be rich in meaning, the communication, the affection and the choice of the resources and procedures must act as essential characteristics in the teaching process.
  • Este texto tem por objetivo refletir e socializar práticas educativas e experiências de formação em serviço realizadas em municípios dos estados do Paraná e São Paulo, como desdobramento de pesquisas, projetos e cursos de extensão. A presente elaboração contempla estudos sobre a organização do ensino e pauta-se na Teoria Histórico-Cultural, que ampara as intervenções pedagógicas para a Educação Infantil e o Ensino Fundamental. A Teoria Histórico-Cultural apresenta-se como referencial teórico para uma proposta de atuar em uma perspectiva de humanização e emancipação. Assim, para que os procedimentos didáticos sejam ricos de significado, a comunicação, a afetividade e a escolha de recursos e procedimentos devem figurar como características essenciais no processo de ensino.
Issue Date: 
2014
Citation: 
Educação, v. 39, n. 1, p. 129-142, 2014.
Time Duration: 
129-142
Keywords: 
  • teoria histórico-cultural
  • Intervenção Pedagógica
  • Educação Infantil e Ensino Fundamental
Source: 
http://dx.doi.org/10.5902/198464444210
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/114963
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

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