Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115024
- Title:
- Contribuição da competência em informação para os processos de gestão da informação e do conhecimento
- Contribution of Information Literacy for the processes of Information Management and Knowledge
- Universidade Estadual Paulista (UNESP)
- Universidad de la Republica (UDELAR)
- 1808-5245
- This study analyzes the interrelations between the models of information literacy (IL), information management (IM) and knowledge management (KM). In order to do so, we, at first, highlight some concepts and definitions related to these terms, then we present some models applied to, so that we know the steps/stages of these recurring models. Finally, we present a comparative study between thestages/phases of models in IL, IM and KM, in order to check whether there are interrelations between the steps/phases of IL and the steps/stages of IM and KM. As a result we show the interrelations between the models, and assert that IL can act in an integrated manner to provide greater effectiveness to the informational processes of IM and KM. The analysis provides the expansion of IL contributions, reachingbeyond the scope of libraries and contributing to the development of this theme in the context of the contemporary society.
- Este artigo analisa as relações entre competência em informação (COINFO), gestão da informação (GI) e gestão do conhecimento (GC). Para tanto, principia destacando alguns conceitos e definições relacionados aos referidos termos. Em seguida, apresenta alguns modelos aplicados, com o intuito de conhecer as etapas mais recorrentes dos referidos modelos. Por último, realiza um estudo comparativo entre as etapas/fases dos modelos de COINFO, GI e GC, com o intuito de verificar se há relação entre as etapas da COINFO com as etapas/fases da GI e da GC. Como resultado, apresenta a relação entre elas, e afirma que a COINFO pode atuar de forma integrada para propiciar maior efetividade aos processos informacionais da GI e da GC. A análise apresentada propicia a expansão das contribuições da COINFO, contribuindo para o desenvolvimento desta temática no contexto da sociedadecontemporânea.
- 2014
- Em Questão, v. 20, n. 2, p. 207-231, 2014.
- 207-231
- Competência em Informação
- Gestão do Conhecimento
- Gestão da Informação
- Modelos de Competência em Informação
- Modelos de Gestão do Conhecimento
- Modelos de Gestão da Informação
- http://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/48642/32122
- Acesso aberto
- outro
- http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115024
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.