You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115024
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorValentim, Marta Lígia Pomim-
dc.contributor.authorJorge, Carlos Francisco Bitencourt-
dc.contributor.authorSoria, María Gladys Ceretta-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:41Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:25Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:41Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:25Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/index.php/EmQuestao/article/view/48642/32122-
dc.identifier.citationEm Questão, v. 20, n. 2, p. 207-231, 2014.-
dc.identifier.issn1808-5245-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115024-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115024-
dc.description.abstractThis study analyzes the interrelations between the models of information literacy (IL), information management (IM) and knowledge management (KM). In order to do so, we, at first, highlight some concepts and definitions related to these terms, then we present some models applied to, so that we know the steps/stages of these recurring models. Finally, we present a comparative study between thestages/phases of models in IL, IM and KM, in order to check whether there are interrelations between the steps/phases of IL and the steps/stages of IM and KM. As a result we show the interrelations between the models, and assert that IL can act in an integrated manner to provide greater effectiveness to the informational processes of IM and KM. The analysis provides the expansion of IL contributions, reachingbeyond the scope of libraries and contributing to the development of this theme in the context of the contemporary society.en
dc.description.abstractEste artigo analisa as relações entre competência em informação (COINFO), gestão da informação (GI) e gestão do conhecimento (GC). Para tanto, principia destacando alguns conceitos e definições relacionados aos referidos termos. Em seguida, apresenta alguns modelos aplicados, com o intuito de conhecer as etapas mais recorrentes dos referidos modelos. Por último, realiza um estudo comparativo entre as etapas/fases dos modelos de COINFO, GI e GC, com o intuito de verificar se há relação entre as etapas da COINFO com as etapas/fases da GI e da GC. Como resultado, apresenta a relação entre elas, e afirma que a COINFO pode atuar de forma integrada para propiciar maior efetividade aos processos informacionais da GI e da GC. A análise apresentada propicia a expansão das contribuições da COINFO, contribuindo para o desenvolvimento desta temática no contexto da sociedadecontemporânea.pt
dc.format.extent207-231-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectCompetência em Informaçãopt
dc.subjectGestão do Conhecimentopt
dc.subjectGestão da Informaçãopt
dc.subjectModelos de Competência em Informaçãopt
dc.subjectModelos de Gestão do Conhecimentopt
dc.subjectModelos de Gestão da Informaçãopt
dc.titleContribuição da competência em informação para os processos de gestão da informação e do conhecimentopt
dc.title.alternativeContribution of Information Literacy for the processes of Information Management and Knowledgeen
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidad de la Republica (UDELAR)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Campus Universitário, Cidade Universitária, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Campus Universitário, Cidade Universitária, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN18085245-2014-20-02-207-231.pdf-
dc.relation.ispartofEm Questão-
dc.identifier.lattes1484808558396980-
dc.identifier.lattes4696188844031387-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.