You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115050
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGarrossino, Silvia Regina Barboza-
dc.contributor.authorCastro, Rosane Michelli de-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:42Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:28Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:42Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:28Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/orgdemo/article/view/469-
dc.identifier.citationOrg & Demo, v. 11, n. 1, p. 91-102, 2010.-
dc.identifier.issn1519-0110-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115050-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115050-
dc.description.abstractThe objective of this article is to present an abbreviation analysis and interpretation of the path of the medium teaching in Brazil, from where the idea of the relationship emerges between education and work, among theory and practice, and its organization in the molds of the polytechnical education, this last one that had guided the preliminary proposal for the medium teaching presented by Dermeval Saviani, in 1988. In that sense, subjects were approached on education and work. Finally, they were made brief considerations on the theme in the educational context for besides the capitalen
dc.description.abstractO objetivo deste artigo é apresentar uma breve análise e interpretação da trajetória do ensino médio no Brasil, de onde emerge a idéia da relação entre educação e trabalho, entre teoria e prática, e sua organização nos moldes do ensino politécnico, este último que havia orientado a proposta preliminar para o ensino médio apresentada por Dermeval Saviani, em 1988. Nesse sentido, foram abordadas questões sobre educação e trabalho. Finalmente, foram feitas breves considerações sobre o tema no contexto educacional para além do capitalpt
dc.format.extent91-102-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectEnsino médiopt
dc.subjectPolitecniapt
dc.subjecteducação e trabalhopt
dc.titleO ensino médio no Brasil: trajetória e perspectivas de uma organização politécnica entre educação e trabalhopt
dc.title.alternativeAverage education in Brazil: trajectory and perspectives of one polytechnical organization between education and worken
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525950, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525950, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN15190110-2010-11-01-91-102.pdf-
dc.relation.ispartofOrg & Demo-
dc.identifier.lattes8973177509376264-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.