You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSantos, Andréa Rizzo dos-
dc.contributor.authorDeliberato, Débora-
dc.contributor.authorAna Lúcia Rossito Aiello-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:43Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:28Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:43Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:28Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.periodicos.proped.pro.br/index.php/revistateias/article/view/802-
dc.identifier.citationTeias, v. 13, n. 30, p. 227-245, 2012.-
dc.identifier.issn1518-5370-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115052-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115052-
dc.description.abstractIndividuals with autism are often unable to communicate through speech, and the ones that are able to speak sometimes cannot begin or to maintain a conversation. This article presents a case study that observed the communicative profile of a young student with autism interacting with his teacher during classroom activities using adapted PECS. The results demonstrated that the autistic student enhanced communicative initiatives in the interaction with his teacher, and the augmentative and alternative communication system was a facilitating tool used in the communicative learning process.en
dc.description.abstractIndivíduos com autismo muitas vezes são incapazes de se comunicar por meio da fala, e os que chegam a falar possuem prejuízo na capacidade de iniciar ou manter uma conversação. Este artigo apresenta um estudo de caso que examinou o uso do sistema comunicativo PECS-Adaptado por um aluno autista na interação com sua professora nos momentos de atividades em sala de aula. Os resultados encontrados demonstraram que o aluno autista apresentou, por meio do uso do PECS-Adaptado, mais iniciativas comunicativas na relação com seu professor, o que parece ter sido um canal facilitador no processo da aprendizagem da comunicação.pt
dc.format.extent227-245-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectautismopt
dc.subjectComunicação Alternativapt
dc.subjectinteração socialpt
dc.titleSistema de Comunicação Alternativa na Interação de um aluno com autismo e seu professorpt
dc.title.alternativeAugmentative and alternative communication system in interaction between an autist student and his teacheren
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, R. Hygino Muzzi Filho,737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN15185370-2012-13-30-227-245.pdf-
dc.relation.ispartofTeias-
dc.identifier.lattes9804407412975062-
dc.identifier.lattes5154063375333536-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.