You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115053
Title: 
Perfil audiológico e habilidades auditivas em crianças e adolescentes com perda auditiva
Other Titles: 
Audiology profile and speech perception in children and adolescent with hearing loss
Author(s): 
Institution: 
Universidade Estadual Paulista (UNESP)
ISSN: 
1413-0939
Abstract: 
  • The main impact of hearing loss, in childhood, is the difficult to speech perception. The hearing aids and the cochlear implant are resources used to decrease a result of hearing loss. After the adjustment of these resources, with the therapeutic process, is possible that children with profound hearing impairment develop their hearing abilities, so they will have possibilities to notice phonetic and phonological characteristics of the language. Different speech perception procedures investigate which phonetic and phonological characteristics of the speech segment can be noticed by children with hearing loss. This study aims at analyzing the audiology profile and the speech perception in deaf children and adolescent.
  • O principal impacto da perda auditiva, na infância, é a dificuldade para a percepção dos sons da fala. O aparelho de amplificação sonora individual (AASI) e o implante coclear (IC) são recursos utilizados para minimizar as consequências desse distúrbio. Após a adaptação desses recursos, com programas de (re) habilitação, é possível que crianças com perda profunda possam desenvolver suas habilidades, tendo possibilidades de perceber características fonéticas e fonológicas da linguagem. Diferentes procedimentos investigam quais características fonético-acústicas dos segmentos da fala podem ser percebidas pela criança com perda de audição. O objetivo deste estudo foi analisar o perfil audiológico e o desempenho na percepção dos sons da fala em crianças e/ou adolescentes deficientes auditivos.
Issue Date: 
2010
Citation: 
Estudos Linguísticos, v. 39, n. 1, p. 10-20, 2010.
Time Duration: 
10-20
Source: 
http://gel.org.br/estudoslinguisticos/volumes/39/v2/EL_V39N1_01.pdf
URI: 
Access Rights: 
Acesso aberto
Type: 
outro
Source:
http://repositorio.unesp.br/handle/11449/115053
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.