You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115071
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorSilva, Fernanda Carolina Toledo da-
dc.contributor.authorBraccialli, Lígia Maria Presumido-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:44Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:31Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:44Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:31Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://www2.marilia.unesp.br/revistas/index.php/sobama/article/view/4178-
dc.identifier.citationRevista da Sociedade Brasileira de Atividade Motora Adaptada, v. 15, n. 2, p. 9-14, 2014.-
dc.identifier.issn1413-9006-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115071-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115071-
dc.description.abstractExergames are a new educational tool, and have been used by teachers in physical education classes because it is an activity that provides entertainment and caloric expenditure. The goal of this study was to verify the opinion of students in an elementary school class on a program of adapted physical activity using the videogame, developed during physical education classes. Study participants were students in a fourth-grade elementary school class that had a student with disability. The researcher and the Physical Education teacher elaborated the planning program of an adapted physical activity with the use of videogames. The classes were recorded in a log book and group interviews were conducted at the end of each class. The results showed that the classes were nice, fun and interesting experiences. The study concluded that the program was successful.en
dc.description.abstractOs exergames são uma nova ferramenta educacional, e têm sido utilizados pelos professores nas aulas de Educação Física por se tratar de atividade que proporciona gasto calórico e entretenimento. O objetivo do estudo foi verificar a opinião dos alunos de uma turma de ensino fundamental sobre um programa de atividade física adaptada com o uso do videogame, desenvolvido durante as aulas de Educação Física. Participaram do estudo alunos de uma turma do quarto ano do Ensino Fundamental I que tinha um aluno com deficiência física matriculado. O pesquisador e pelo professor de Educação Física da turma, elaboraram o planejamento de um programa de atividade física adaptada com o uso de videogame. As aulas realizadas foram registradas em diário de campo e ao final de cada aula foram realizadas entrevistas coletivas. Os resultados apontaram que as aulas foram experiências legais, divertidas e interessantes. Conclui-se que o programa foi realizado com sucesso.pt
dc.format.extent09-14-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectvideo gamespt
dc.subjectparalisia cerebralpt
dc.subjecteducação especialpt
dc.subjecteducação físicapt
dc.titlePrograma de Atividade Física Adaptada com Uso de Vídeo Game: o que Pensam os Alunos?pt
dc.title.alternativeAdapted physical activity progra using video games: what do students think?en
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Jardim Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Educação Especial, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Jardim Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1413-9006-2014-15-02-09-14.pdf-
dc.relation.ispartofRevista da Sociedade Brasileira de Atividade Motora Adaptada-
dc.identifier.lattes5197619968036480-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.