You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115125
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorGonçalves, Pedro Wagner-
dc.contributor.authorSicca, Natalina Aparecida Laguna-
dc.contributor.authorFernandes, Maria Cristina da Silveira Galan-
dc.contributor.authorAlves, Maurílio A. Ribeiro-
dc.contributor.authorFernandes, Silvia Aparecida de Sousa-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:47Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:37Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:47Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:37Z-
dc.date.issued2013-
dc.identifierhttp://seer.mouralacerda.edu.br/index.php/plures/article/view/105-
dc.identifier.citationPlures. Humanidades, v. 14, n. 2, p. 316-329, 2013.-
dc.identifier.issn1518-126X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115125-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115125-
dc.description.abstractThis work was born from public presentation done during 8th Meeting in High Level Education Program at University Moura Lacerda, Ribeirão Preto, SP, Brazil, in October 2012. That time showed up theoretical hypothesis of teacher education done by a collaborative research group of teachers and researchers and main results for Pedagogy course and students of basic levels. This paper intends to show up the findings of researches done by group of studies for Earth System Science and teacher education. The aim is to think about curriculum politics and teacher education from teachers’ practices, researches and studies on high school level. Moreover, we show up theoretical fundamentals which guide our actions and think. After we treat of organization, results and curricular innovations guided by Earth System Science and how that changes the view of nature of teachers and students. Qualitative methods of research help to describe curricular processes collectively done together with teachers of public schools. Our findings show up that teacher education must be a long, collective and interactive process to prepare high level teachers and researchers for teaching and teacher education.en
dc.description.abstractEste artigo é resultado de pesquisas realizadas no interior do Grupo de Estudos de Ciência do Sistema Terra e Formação de Professores e tem por objetivo refletir sobre currículo e formação de professores a partir das experiências de ensino e pesquisa. Apresenta, inicialmente, os fundamentos teóricos que orientam as ações e reflexões do grupo de pesquisa. Em seguida, discorre sobre a organização e os produtos do grupo de pesquisa, com ênfase em propostas de inovação curricular no ensino médio e no ensino superior, tendo como eixo o ensino de Ciência do Sistema Terra, as concepções de Natureza e as inovações educacionais promovidas no interior do grupo de pesquisa.pt
dc.format.extent316-329-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEnsino básicopt
dc.subjectGeociênciaspt
dc.subjectFormação de Professorespt
dc.titleReflexão sobre pesquisa colaborativa: articulações escola e universidade (Ciência do Sistema Terra, Currículo e Formação de Professores)pt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual de Campinas (UNICAMP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Federal de São Carlos (UFSCar)-
dc.contributor.institutionUniversidade de São Paulo (USP)-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1518126X-2013-14-02-316-329.pdf-
dc.relation.ispartofPlures. Humanidades-
dc.identifier.lattes5862333278372584-
dc.identifier.lattes0287343325100831-
dc.identifier.lattes6705306257377699-
dc.identifier.lattes5786385589553214-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.