You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115137
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAlmeida, Carlos Cândido de-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:47Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:39Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:47Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:39Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://www.edicic.org/revista/index.php?journal=RevistaEDICIC&page=article&op=view&path%5B%5D=2-
dc.identifier.citationRevista EDICIC, v. 1, n. 3, p. 1-17, 2011.-
dc.identifier.issn2236-5753-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115137-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115137-
dc.description.abstractThe context political, social and economical determines the material conditions of the individual's cultural formation and it influences in the constitution of the critical conscience and social responsibility. The aim of this paper is to describe the didactic experiences from discussions in classroom with students in disciplines dedicated to information access in the Brazilian librarianship courses from São Paulo State University (Unesp), state of São Paulo, and Federal University of Alagoas (UFAL), state of Alagoas, precisely: Information Dissemination, supplied in 2007 and 2010, and Information Dissemination and Sources, supplied in 2008 and 2009, besides Library and Cultural Action, accomplished of 2008 to 2009. It was noticed, starting from the experience in classroom, that the Librarianship students have low knowledge of the institutions librarians and their services; they told that not to know the main library services before they study them referred disciplines.en
dc.description.abstractO contexto político, social e econômico determina as condições materiais da formação cultural do indivíduo e influencia a constituição de sua consciência crítica e responsabilidade social. O objetivo deste relato é descrever as experiências didáticas e as reflexões geradas a partir de discussões em sala de aula com alunos em disciplinas dedicadas ao acesso à informação nos cursos de Biblioteconomia da Universidade Estadual Paulista - UNESP, Estado de São Paulo, e Universidade Federal de Alagoas - UFAL, Estado de Alagoas, a saber: Disseminação da Informação, ministrada em 2007 e 2010, Fontes e Disseminação da Informação I, ministrada em 2008 e 2009, além de Biblioteca e Ação Cultural, realizada em 2008 e 2009. Percebeu-se, a partir da experiência em sala, que os alunos de Biblioteconomia dispõem de um relativo conhecimento das instituições bibliotecárias e de seus serviços; muitos, alias, relataram que não conheciam os principais serviços de uma biblioteca antes de cursarem as respectivas disciplinas.pt
dc.format.extent01-17-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectComunicação da Informaçãopt
dc.subjectInformação Públicapt
dc.subjectMediação da informaçãopt
dc.titleProfissionais mediadores da informação: experiências didático pedagógicas em dois cursos de biblioteconomia brasileirospt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN2236-5753-2011-01-03-01-17.pdf-
dc.relation.ispartofRevista EDICIC-
dc.identifier.lattes3901317157203491-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.