You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115170
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorManfio, Aline-
dc.contributor.authorAbdian, Graziela Zambão-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:57:49Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:18:43Z-
dc.date.available2015-02-24T13:57:49Z-
dc.date.available2016-10-25T20:18:43Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/rbpae/article/view/19794-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 26, n. 3, p. 477-494, 2010.-
dc.identifier.issn1678-166X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115170-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115170-
dc.description.abstractThe research that originated this article was aimed at analyzing how the Brazilian publications from 1990 through 2005 set out the relationship between the appointment of school principals and democratic management and quality education. To that end, 38 books were selected and divided into three periods: 1990-1995; 1996-2000; 2001-2005. The findings indicate that from the second period on there is increasing consensus among scholars about the election of school principals as a form of appointment directly related to the democratization of management and quality improvement, defined as a collective and participatory construction of educational goals and practices.en
dc.description.abstractA pesquisa que originou este artigo teve como objetivo principal analisar como as publicações brasileiras entre 1990 e 2005 estabelecem a relação entre: forma de provimento do cargo de diretor de escola pública e gestão democrática e qualidade de ensino. Foram listados 38 livros, distribuídos em três períodos: 1990-1995; 1996-2000; 2001-2005. A partir do segundo período existe crescente consenso entre os pesquisadores sobre a eleição de diretores como a forma de provimento que se relaciona diretamente com a democratização da gestão e a melhoria da qualidade, entendida esta como construção coletiva e participativa dos objetivos e práticas da educação escolar.pt
dc.description.abstractLa investigación que originó este artículo tiene como objetivo principal analizar cómo las publicaciones brasileñas entre 1990 y 2005 establecen la relación entre: forma de designación para el cargo de director de escuela pública y gestión democrática y calidad de la enseñanza. Han sido listados 38 libros, distribuidos en tres períodos: 1990-1995; 1996-2000; 2001-2005. A partir del segundo período hay creciente consenso entre los investigadores sobre la elección de directores como forma 478 RBPAE – v.26, n.3, p. 477-494, set./dez. 2010 de designación que se relaciona directamente con la democratización de la gestión y el mejoramiento de la calidad, definida como la construcción colectiva y participativa de los objetivos y prácticas de la educación escolar.es
dc.format.extent477-494-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleO provimento do cargo do gestor escolar e a qualidade de ensino nas escolas públicas: análise a partir das publicações nacionais (1990-2005)pt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho,737, Vila Universitária, CEP 17500-000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1678-166X-2010-26-03-477-494.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Política e Administração da Educação-
dc.identifier.lattes8238963826956128-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.