Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115176
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Garcia, Cristiane Luiza Salazar | - |
dc.contributor.author | Almeida Júnior, Oswaldo Francisco de | - |
dc.contributor.author | Valentim, Marta Lígia Pomim | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:57:49Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:18:44Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:57:49Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:18:44Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier | http://www.edicic.org/revista/index.php?journal=RevistaEDICIC&page=article&op=view&path%5B%5D=45 | - |
dc.identifier.citation | Revista EDICIC, v. 1, n. n.2, p. 351-359, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 2236-5753 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/115176 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115176 | - |
dc.description.abstract | The information process should be understood as essential to the success of any institution, mainly those that produce knowledge. Information mediation being part of this process must be understood as an action capable of directing the knowledge construction of individuals. The information mediation in universities is a way of mediating the knowledge generated within and outside the university environment, including its specialized audience and to society. Thus the concept of information mediation is discussed in this work and its role within universities and the role of information professionals as information mediators. The social responsibility of universities needs to be reaffirmed into the society and the information is a possible way for the success of this action. | en |
dc.description.abstract | O processo informacional deveria ser compreendido como imprescindível ao sucesso de qualquer instituição, principalmente aquelas que produzem conhecimento. A mediação da informação, como parte deste processo, deve ser compreendida como uma ação capaz de direcionar a construção de conhecimento de indivíduos. Em universidades a mediação da informação é uma forma de mediar o conhecimento gerado, dentro e fora do ambiente universitário, entre seu público especializado e para a sociedade. Assim a concepção de mediação da informação é discutida no presente trabalho, bem como seu papel dentro das universidades e o papel do profissional da informação como mediador da informação. A responsabilidade social das universidades precisa ser reafirmada junto à sociedade e a informação é um caminho possível para o sucesso desta ação. | pt |
dc.format.extent | 351-359 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Profissional da Informação | pt |
dc.subject | Mediação da Informação | pt |
dc.subject | Universidade | pt |
dc.title | O papel da mediação da informação nas universidades | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual de Londrina (UEL) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Campus Universitário, Cidade Universitária, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Campus Universitário, Cidade Universitária, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2236-5753-2011-01-02-351-359.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista EDICIC | - |
dc.identifier.lattes | 1484808558396980 | - |
dc.identifier.lattes | 0509878097390160 | - |
dc.identifier.lattes | 1049186978910803 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.