Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115188
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Oliveira, Henry Poncio Cruz de | - |
dc.contributor.author | Pinto, Virginia Bentes | - |
dc.contributor.author | Vidotti, Silvana Aparecida Borsetti Gregorio | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:57:51Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:18:45Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:57:51Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:18:45Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier | http://www.edicic.org/revista/index.php?journal=RevistaEDICIC&page=article&op=view&path%5B%5D=44 | - |
dc.identifier.citation | Revista EDICIC, v. 1, n. 2, p. 334-350, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 2236-5753 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/115188 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115188 | - |
dc.description.abstract | In the Learning Society, understand the nature of digital information is relevant for librarians, which broadened its performance, it must create, organize, add metadata, and evaluate usability and accessibility to disseminate digital information in environments web. This paper discusses the creation and implementation of the Information Architecture discipline as discipline in courses of Science Librarian of Universidade Federal do Ceará. It is an analysis evidenced from observations in the classroom. The methodology of this study is anchored in the qualitative approach and has a descriptive character. As a result, we present the construction process of the aims of discipline, the menu and the curriculum. | en |
dc.description.abstract | Na Sociedade da Aprendizagem, compreender a natureza digital da informação é relevante para o exercício profissional dos bibliotecários, que ampliando sua atuação, tem lidado com a necessidade de criar, organizar, inserir metadados, avaliar usabilidade e acessibilidade para disseminar informações digitais no ambiente web. Este artigo objetiva discutir a criação e implementação da disciplina Arquitetura da Informação nos currículos dos cursos de graduação em Biblioteconomia da Universidade Federal do Ceará Campus Fortaleza e Cariri. Trata-se de uma análise elaborada a partir de observações evidenciadas em sala de aula. A metodologia deste estudo está ancorada na abordagem qualitativa e possui cunho descritivo. Como resultados, apresentamos o processo de construção dos objetivos da disciplina, da ementa e do conteúdo programático. | pt |
dc.format.extent | 334-350 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Arquitetura da informação | pt |
dc.subject | Ensino de Biblioteconomia | pt |
dc.subject | Informação e Tecnologia | pt |
dc.subject | Biblioteconomia | pt |
dc.title | O Ensino de arquitetura da informação: uma proposta para os cursos de Biblioteconomia da Universidade Federal do Ceará | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.contributor.institution | Universidade Federal do Ceará (UFC) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Marília, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus universitário, CEP 17525900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Marília, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Campus universitário, CEP 17525900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2236-5753-2011-01-02-334-350.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista EDICIC | - |
dc.identifier.orcid | 0000-0002-4216-0374 | - |
dc.identifier.lattes | 7390573927636069 | - |
dc.identifier.lattes | 4231993792347599 | - |
dc.identifier.lattes | 8992341585329383 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.