You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115354
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorOliveira, Rudahyra Taisa Osswald de-
dc.contributor.authorZaboroski, Ana Paula-
dc.contributor.authorOliveira, Jáima Pinheiro de-
dc.contributor.authorBougo, Graziela Chamarelli-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:58:00Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:19:06Z-
dc.date.available2015-02-24T13:58:00Z-
dc.date.available2016-10-25T20:19:06Z-
dc.date.issued2010-
dc.identifierhttp://www.revistas2.uepg.br/index.php/conexao/article/view/3750-
dc.identifier.citationRevista Conexão UEPG, v. 1, n. 6, p. 78-83, 2010.-
dc.identifier.issn1808-6578-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115354-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115354-
dc.description.abstractThis study aims at indicating possibilities for speech therapists at schools of Primary Education. The project was developed in three centers of Primary Education in Irati, Paraná. It took into consideration 114 students and 30 teachers. Teachers filled in questionnaires and attended conferences. Regarding to the children, it was constructed a profile and activities related to phonological subjects. The extension project represented an important role for development of academic skills and competence of the school community.en
dc.description.abstractO presente trabalho teve por objetivo indicar possibilidades de atuação da fonoaudiologia em ambiente escolar, com foco para a Educação Infantil. A ação extensionista foi desenvolvida em três centros de educação infantil da cidade de Irati/PR. Na presente análise foram considerados dados de 114 alunos e de 30 professores. Foram aplicados questionários e mini-cursos com os professores. Com as crianças, foi elaborado um perfil e atividades com foco para assuntos fonoaudiológicos. A ação extensionista confirmou-se como um importante aliado do desenvolvimento de competências acadêmicas e da comunidade escolar.pt
dc.format.extent78-83-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectdesenvolvimento infantilpt
dc.subjectlinguagem infantilpt
dc.subjectDificuldades no processo ensino-aprendizagempt
dc.subjecteducação infantilpt
dc.titleAssessoria Fonoaudiológica na Educação Infantilpt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual do Centro-Oeste (UNICENTRO)-
dc.contributor.institutionSecretaria Municipal de Educação de Rio Azul/PR-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.contributor.institutionHospital Municipal Odilon Behrens (HMOB)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Rua Hygino Muzzy Filho n 737, Mirante, CEP 17525000, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marília, Rua Hygino Muzzy Filho n 737, Mirante, CEP 17525000, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1808-6578-2010-06-01-78-83.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Conexão UEPG-
dc.identifier.orcid0000-0002-0156-3804pt
dc.identifier.lattes8137271342793052-
dc.identifier.lattes2947697122449891-
dc.identifier.lattes0243936233595019-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.