You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115360
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorMano, Amanda de Mattos Pereira-
dc.contributor.authorSaravali, Eliane Giachetto-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:58:00Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:19:06Z-
dc.date.available2015-02-24T13:58:00Z-
dc.date.available2016-10-25T20:19:06Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifierhttp://periodicoscientificos.ufmt.br/ojs/index.php/educacaopublica/article/view/1327-
dc.identifier.citationRevista de Educação Publica, v. 23, n. 54, p. 759-779, 2014.-
dc.identifier.issn0104-5962-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115360-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115360-
dc.description.abstractThis article aims to investigate the construction of reflective abstraction and relate it to the construction of social knowledge. So, two methodological tools were applied to 60 students aged between ten and 16 years: a) evidence of the construction of surfaces and perimeters b) clinical interview about the origins of Earth and life. The main results show that participants were presented at more elementary levels of constuction of reflective abstraction and contruction of social knowledge despite the advanced age and schooling. Statistical analysis revealed a highly significant relationship between the constuction of abstraction and social knowledge.en
dc.description.abstractO objetivo desse artigo foi investigar a constru- ção da abstração reflexionante e relacioná-la à construção do conhecimento social. Para tanto, foram aplicados, a 60 estudantes, entre dez e 16 anos, dois instrumentos metodológicos: a) prova da construção das superfícies e perímetros dos retângulos, b) entrevista clínica sobre a origem da Terra e da vida. Os principais resultados apontam que os participantes se apresentaram em níveis mais elementares na construção da abstração reflexionante e na construção do conhecimento social, apesar da idade e escolarização avançadas. A análise estatística evidenciou uma relação altamente significativa entre a construção da abstra- ção e do conhecimento social.pt
dc.format.extent759-779-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.titleAs relações entre a construção da abstração reflexionante e o conhecimento social: um estudo psicogenéticopt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Psicologia da Educação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho 737, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0104-5962-2014-23-54-759-779.pdf-
dc.relation.ispartofRevista de Educação Publica-
dc.identifier.lattes7377812451347393-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.