You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115367
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorAbdian, Graziela Zambão-
dc.contributor.authorHernandes, Elianeth Dias Kanthack-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:58:01Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:19:07Z-
dc.date.available2015-02-24T13:58:01Z-
dc.date.available2016-10-25T20:19:07Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://seer.ufrgs.br/rbpae/article/view/36147-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de Política e Administração da Educação, v. 28, n. 1ª, p. 144-162, 2012.-
dc.identifier.issn1678-166X-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115367-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115367-
dc.description.abstractThis study aims to analyze the possibilities and limitations to building democratic experiences within school management and practice, using action research prioritizing the training of education professionals based on dialog and inquiry. Conceptions of school management are discussed at both the academic and the practice levels, after which we point to what may be new possibilities in building democratic school practices.en
dc.description.abstractO objetivo é analisar as possibilidades e os limites de construção de vivências democráticas na gestão e prática escolares a partir de pesquisa-ação, que privilegiou o processo de formação de profissionais da educação baseado no diálogo e na problematização. Abordamos concepções sobre gestão escolar nos âmbitos teórico e das políticas educacionais, analisando o histórico e as vivências da pesquisa e indicamos as reais e possivelmente novas possibilidades de construção de práticas escolares democráticas.pt
dc.description.abstractEl objetivo es analizar las posibilidades y los límites de construcción de vivencias democráticas en la gestión y práctica escolar a partir de la investigaciónacción, que ha privilegiado el proceso de formación de profesionales de la educación basado en el diálogo y en la problematización. Se aborda concepciones sobre gestión escolar en los ámbitos teórico y de las políticas educacionales, analizando el histórico y las vivencias de la investigación y se indican las reales y, tal vez, nuevas posibilidades de construcción de prácticas democráticas.es
dc.format.extent144-162-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectPolítica Educacionalpt
dc.subjectAvaliação Educacionalpt
dc.subjectQualidade do Ensinopt
dc.titleAs concepções de gestão e a vivência da prática escolar democráticapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Administração e Supervisão Escolar, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Sao Paulo, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Administração e Supervisão Escolar, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Sao Paulo, Av. Hygino Muzzi Filho, 737, Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1678-166X-2012-28-01-144-162.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de Política e Administração da Educação-
dc.identifier.lattes2793290683138177-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.