You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115383
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorArena, Dagoberto Buim-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:58:02Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:19:09Z-
dc.date.available2015-02-24T13:58:02Z-
dc.date.available2016-10-25T20:19:09Z-
dc.date.issued2011-
dc.identifierhttp://ltp.emnuvens.com.br/ltp/article/view/37-
dc.identifier.citationLeitura. Teoria & Prática, v. 29, n. 57, p. 10-17, 2011.-
dc.identifier.issn0102-387X-
dc.identifier.issn317-0972-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115383-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115383-
dc.description.abstractThe article examines, initially, data from research on reading for teachers and school libraries in the Western Paulista completed in 2009. Then addresses the structural problems which prevent the effective functioning of libraries, including the disregard for the role of the school librarian, despite recent legal devices, important but ambiguous. Subsequently, it proposes reconfiguration of the library concept and its organization with the incorporation of the computer room, now it apart and greater structural and financial contribution. Finally, the writer believes it would be necessary to review, beyond the concept of the library, the teaching of the act of reading to understand it as a cultural act to be appropriated by the younger generations within the schools and their renewed libraries with the indispensable librarian.en
dc.description.abstractO artigo analisa, inicialmente, os dados de pesquisa sobre leituras de professores e bibliotecas escolares do Oeste Paulista, concluída em 2009. Em seguida aborda os problemas estruturais que impedem o efetivo funcionamento das bibliotecas, entre eles a desconsideração pela função do bibliotecário escolar, apesar dos dispositivos legais recentes, importantes, mas ambíguos. Posteriormente, propõe a reconfiguração do conceito de biblioteca e de sua organização com a incorporação da sala de informática, atualmente dela apartada e com maior aporte estrutural e financeiro. Finalmente, o autor mostra ser necessário rever, além do conceito de biblioteca, o ensino do ato de ler, para compreendê -lo como ato cultural a ser apropriado pelas novas gerações no interior das escolas e de suas renovadas bibliotecas, com a presença imprescindível do bibliotecário.pt
dc.format.extent10-17-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectleiturapt
dc.subjectbiblioteca escolarpt
dc.titleAlunos, professores e bibliotecários: uma rede a ser construídapt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higino Muzzi Filho, 737, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Higino Muzzi Filho, 737, CEP 17525-900, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN0102387X-2011-29-57-10-17.pdf-
dc.relation.ispartofLeitura. Teoria & Prática-
dc.identifier.lattes9019185751164438-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.