Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115412
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Castro, Rosane Michelli de | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:58:03Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:19:13Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:58:03Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:19:13Z | - |
dc.date.issued | 2012 | - |
dc.identifier | http://www.rbhe.sbhe.org.br/index.php/rbhe/article/view/392 | - |
dc.identifier.citation | Revista Brasileira de História da Educação, v. 2, n. 2(29), p. 209-238, 2012. | - |
dc.identifier.issn | 1519-5902 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/115412 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115412 | - |
dc.description.abstract | In this article we aimed the identification and the analysis of the “textual configuration aspects” from the speeches of the “high authorities” of public instruction in São Paulo contained in Annuarios do ensino do estado de São Paulo, centrally those published between 1907 and 1927, on the direction of public instruction and its teachers statewide. This formulation resulted from the need to search the peculiar aspects of these discourses, that is, from a conductor thread through which and by vitue of which these discourses have been produced. It was concluded at the end, the common orientation mentioned to speeches was to bring the idea together, a sense of unity to the sphere of public education in the state, which would characterize the called school apparatus in São Paulo. | en |
dc.description.abstract | Neste artigo buscaram-se a identificação e análise de “aspectos da configuração textual” dos discursos de “altas autoridades” da instrução pública paulista, contidos nos Annuarios do ensino do estado de São Paulo, centralmente naqueles publicados entre 1907 e 1927, sobre a situação e os direcionamentos da instrução pública estadual e do seu professorado. Tal formulação decorreu da necessidade de investigação dos aspectos peculiares ao conjunto desses discursos, ou seja, de um fio condutor por meio e em virtude do qual tais discursos teriam sido produzidos. Concluiu-se, ao final, que a orientação comum aos discursos mencionados era a de proporcionar a ideia de conjunto, um sentido de unidade à esfera da instrução pública no estado, o que caracterizaria o chamado aparelho escolar paulista. | pt |
dc.format.extent | 209-238 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | Educação | pt |
dc.subject | História da Educação | pt |
dc.subject | educação pública em São Paulo | pt |
dc.subject | Annuarios do Ensino do Estado de São Paulo | pt |
dc.subject | discursos das altas autoridades | pt |
dc.title | A história da educação em São Paulo: a instrução pública dada a ler nos Annuarios do Ensino do Estado de São Paulo 1907-1927 | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525950, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525950, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN1519-5902-2012-12-02-209-238.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista Brasileira de História da Educação | - |
dc.identifier.lattes | 8973177509376264 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.