You are in the accessibility menu

Please use this identifier to cite or link to this item: http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115412
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorCastro, Rosane Michelli de-
dc.date.accessioned2015-02-24T13:58:03Z-
dc.date.accessioned2016-10-25T20:19:13Z-
dc.date.available2015-02-24T13:58:03Z-
dc.date.available2016-10-25T20:19:13Z-
dc.date.issued2012-
dc.identifierhttp://www.rbhe.sbhe.org.br/index.php/rbhe/article/view/392-
dc.identifier.citationRevista Brasileira de História da Educação, v. 2, n. 2(29), p. 209-238, 2012.-
dc.identifier.issn1519-5902-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11449/115412-
dc.identifier.urihttp://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115412-
dc.description.abstractIn this article we aimed the identification and the analysis of the “textual configuration aspects” from the speeches of the “high authorities” of public instruction in São Paulo contained in Annuarios do ensino do estado de São Paulo, centrally those published between 1907 and 1927, on the direction of public instruction and its teachers statewide. This formulation resulted from the need to search the peculiar aspects of these discourses, that is, from a conductor thread through which and by vitue of which these discourses have been produced. It was concluded at the end, the common orientation mentioned to speeches was to bring the idea together, a sense of unity to the sphere of public education in the state, which would characterize the called school apparatus in São Paulo.en
dc.description.abstractNeste artigo buscaram-se a identificação e análise de “aspectos da configuração textual” dos discursos de “altas autoridades” da instrução pública paulista, contidos nos Annuarios do ensino do estado de São Paulo, centralmente naqueles publicados entre 1907 e 1927, sobre a situação e os direcionamentos da instrução pública estadual e do seu professorado. Tal formulação decorreu da necessidade de investigação dos aspectos peculiares ao conjunto desses discursos, ou seja, de um fio condutor por meio e em virtude do qual tais discursos teriam sido produzidos. Concluiu-se, ao final, que a orientação comum aos discursos mencionados era a de proporcionar a ideia de conjunto, um sentido de unidade à esfera da instrução pública no estado, o que caracterizaria o chamado aparelho escolar paulista.pt
dc.format.extent209-238-
dc.language.isopor-
dc.sourceCurrículo Lattes-
dc.subjectEducaçãopt
dc.subjectHistória da Educaçãopt
dc.subjecteducação pública em São Paulopt
dc.subjectAnnuarios do Ensino do Estado de São Paulopt
dc.subjectdiscursos das altas autoridadespt
dc.titleA história da educação em São Paulo: a instrução pública dada a ler nos Annuarios do Ensino do Estado de São Paulo 1907-1927pt
dc.typeoutro-
dc.contributor.institutionUniversidade Estadual Paulista (UNESP)-
dc.description.affiliationUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525950, SP, Brasil-
dc.description.affiliationUnespUniversidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Didática, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Avenida Hygino Muzzi Filho, 737, Campus Universitário, CEP 17525950, SP, Brasil-
dc.rights.accessRightsAcesso aberto-
dc.identifier.fileISSN1519-5902-2012-12-02-209-238.pdf-
dc.relation.ispartofRevista Brasileira de História da Educação-
dc.identifier.lattes8973177509376264-
Appears in Collections:Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp

There are no files associated with this item.
 

Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.