Please use this identifier to cite or link to this item:
http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115427
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Santos, Amanda Sertori dos | - |
dc.contributor.author | Casarin, Helen de Castro Silva | - |
dc.date.accessioned | 2015-02-24T13:58:04Z | - |
dc.date.accessioned | 2016-10-25T20:19:14Z | - |
dc.date.available | 2015-02-24T13:58:04Z | - |
dc.date.available | 2016-10-25T20:19:14Z | - |
dc.date.issued | 2011 | - |
dc.identifier | http://www.edicic.org/revista/index.php?journal=RevistaEDICIC&page=article&op=view&path%5B%5D=41 | - |
dc.identifier.citation | Revista EDICIC, v. 2, n. 1, p. 289-301, 2011. | - |
dc.identifier.issn | 2236-5753 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/11449/115427 | - |
dc.identifier.uri | http://acervodigital.unesp.br/handle/11449/115427 | - |
dc.description.abstract | The worry to assess the information Literacy is growing up on literature, which points out the need to verify the effectiveness of information literacy programs. In Brazil, the movement to de actions to assess is turn to the diagnostic line. There are few specific initiatives to assess the development of the programs, called formative assessment. Researchers of the area of education defend assess like a social practical that requires rigor and methods and confirmed that this can‟t be considered just like a measure. Before these aspects, approach to methods and tools for formative assessment of information literacy, the way in the instruments don‟t to be seeing like principal pieces in assess, but like auxiliary tools for the measurement of results and principal as school guiding that are useful for learning. | en |
dc.description.abstract | A preocupação em avaliar a competência informacional é crescente na literatura, a qual aponta a necessidade de verificar a eficácia dos programas de competência informacional. No Brasil o movimento em prol de ações voltadas à avaliação segue a linha diagnóstica. São poucas as iniciativas específicas para a avaliação ao longo do desenvolvimento de programas, chamadas de avaliação formativa. Pesquisadores da área da educação defendem a avaliação como uma prática social que exige rigor e método e afirmam que não deve ser considerada apenas como uma medida. Diante desses aspectos, abordaram-se métodos e instrumentos para a avaliação formativa da competência informacional, de forma que os instrumentos não sejam vistos como peças principais da avaliação, mas como ferramentas auxiliares para a mensuração de resultados e principalmente como orientadores do ensino que sejam úteis à aprendizagem. | pt |
dc.format.extent | 289-301 | - |
dc.language.iso | por | - |
dc.source | Currículo Lattes | - |
dc.subject | competência informacional | pt |
dc.subject | avaliação | pt |
dc.subject | instrumentos/métodos de avaliação | pt |
dc.title | A avaliação formativa como aporte ao ensino da competência informacionali | pt |
dc.type | outro | - |
dc.contributor.institution | Universidade Estadual Paulista (UNESP) | - |
dc.description.affiliation | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737 sala 23, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.description.affiliationUnesp | Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho, Departamento de Ciência da Informação, Faculdade de Filosofia e Ciências - Campus de Marília, Marilia, Av. Hygino Muzzi Filho, 737 sala 23, Campus Universitário, CEP 17525-900, SP, Brasil | - |
dc.rights.accessRights | Acesso aberto | - |
dc.identifier.file | ISSN2236-5753-2011-02-01-289-301.pdf | - |
dc.relation.ispartof | Revista EDICIC | - |
dc.identifier.lattes | 592809928580900 | - |
Appears in Collections: | Artigos, TCCs, Teses e Dissertações da Unesp |
There are no files associated with this item.
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.